ďťż

Zetor 7211 Zegar obrotów





paktofonikas1987 - 11 December 2007 - 22:06
Nie dziala u mnie obrotomierz i licznik mth. Jak sprawdzic czy zepsuty jest zegar czy czujnik przy silniku? I w ktorym miejscu go szukac?




RobertN - 11 December 2007 - 22:10
Jak pamietam to koło alternatora z przodu siedzi czujnik




mtracz - 12 December 2007 - 23:17
Trzeba iść po kablach (po nitce do kłębka :D ) Nie znam sie na Zetorach ale wiem że często za wskazywanie obrotów jest odpowiedzialny alternator.
Dobrze ci ładuje alternator, nie masz problemów z zapalaniem czy innych takich?? Ile kabli dochodzi do alternatora??
Jak dla mnie jeśli stoi obrotomierz to i licznik motogodzn też musi :P




elektrotech - 12 December 2007 - 23:33

Nie dziala u mnie obrotomierz i licznik mth. Jak sprawdzic czy zepsuty jest zegar czy czujnik przy silniku? I w ktorym miejscu go szukac?
sprawdzic kable-bezpieczniki -zasilające zegar

ps
alternator niema nic do tego- chyba że czujnik obrotów padł




Arek - 17 December 2007 - 13:37
A było ostatnio coś grzebane w elektryce z przodu? Być może ktoś podmienił kabelki na czujniku, zamień je kolejnością i sprawdź co będzie, środkowy to masa i dwa po bokach to sygnał




oFsik - 17 December 2007 - 14:47
Jak gdzieś w okolicy jest drugi zetor to swój licznik podepnij do innego i zobacz czy jest sprawny.




paktofonikas1987 - 20 December 2007 - 19:59
Licznik motogodzin dziala ijest ok. Natomiast z obrotomierzem jest cos nie tege bo wskazuje tylko do ok 1000 obr. Ciagnik kreci sie napewno szybciej niz ten 1000 i nie wiem o co chodzi. Co z tym moze byc? Pozdrawiam




elektrotech - 21 December 2007 - 07:26

Licznik motogodzin dziala ijest ok. Natomiast z obrotomierzem jest cos nie tege bo wskazuje tylko do ok 1000 obr. Ciagnik kreci sie napewno szybciej niz ten 1000 i nie wiem o co chodzi. Co z tym moze byc? Pozdrawiam
moze się przycina wskazówka




jacus - 26 December 2007 - 15:25
dobry zart.poprzestawiane kable pod zegarem




zorzyk2 - 26 December 2007 - 20:15
Obrotomierz i licznik mtg dostają sygnał z nadajnika (impulastora), więc coś nie tak z tym sygnałem.Kiedyś rozbierałem ten nadajnik i jest to coś w rodzaju prądniczki i ma jedną parą styków, która w/g mnie daje sygnał do licznika mtg. Było to kilkanaście lat tamu i tylko ciut,ciut pamiętam dlatego przy "napewno"nie upieram się




Radzio1 - 08 April 2008 - 16:40
Witam ma może ktoś schemat okład elektrycznego do zetora 7211??




Adik_ziel - 08 April 2008 - 16:43
W tych starszych typach zetorów to chyba jest wada co trochę nie psuje licznik ;/ My chyba z 5 razy wymienialiśmy aż odpuściliśmy




kazikow - 12 April 2008 - 04:54
Przepraszam że się wciołem troche nie na temat, otuż mam problem w 7211 wskażnik od temperatury płynu chłodniczego wogule nie wskazuje temp. i myślę że jest to wina czujnika temperatury no i nie wiem bardzo gdzie szukac ,w kturym miejscu tego czujnika i ile przewodów wychodzi od tego czujnika jeszcze jak by ktoś znał kolor tych przewodów .
I jeszcze jedno czy ktoś mugł by wrzuic schemat instalacji elektrycznej do 7211 na forum.Tu na forum jest jeden schemat ale on nie ma opisów i jest za bardzo nieczytelny.




zorzyk2 - 13 April 2008 - 16:47

Przepraszam że się wciołem troche nie na temat, otuż mam problem w 7211 wskażnik od temperatury płynu chłodniczego wogule nie wskazuje temp. i myślę że jest to wina czujnika temperatury no i nie wiem bardzo gdzie szukac ,w kturym miejscu tego czujnika i ile przewodów wychodzi od tego czujnika jeszcze jak by ktoś znał kolor tych przewodów .
I jeszcze jedno czy ktoś mugł by wrzuic schemat instalacji elektrycznej do 7211 na forum.Tu na forum jest jeden schemat ale on nie ma opisów i jest za bardzo nieczytelny.

Do czujnika temperatury idzie jeden przewód, wystarczy, że spadł z czujnika i masz brak wskazań. Aby sprawdzić działanie zegara zdejmij końcówkę z czujnika i dotknij do masy, wskazówka wychyli się . Lokalizacji czujnika nie pamiętam ale wydaje się, że pod maską w okolicy chłodnicy, termostatu.




jacus - 13 April 2008 - 20:42
jesli po zagrzaniu wskazowka podnosi sie troche to brak masy.czujnik jest na gorze miedzy przewodami gumowymi wie musi miec dodatkowy przewod masowy gdzies przykrecony.chyba ze bawiles sie z instalacja i poprzestawiales przewody




paktofonikas1987 - 13 December 2008 - 16:13
Mam taki problem ze nie mam pradu w kabinie. Doslownie wogole zasilania. Gdzies przepadlo. Narazie mam taka prowizorke ze bezposrednio z alternatora mam bezposrednie polaczenie ze stacyjka przewodem. Gdzie szukac przyczyny? Zlaczki pod kierownica sprawdzaklem i nic nie pomoglo.




Robertsuw - 16 December 2008 - 14:58
moze przy bezpieczniku babel sie odpioł albo masa kabiny ci sie odłaczyła ale wtedy chociaz ine rzeczy by ci bez masy chdziły
no ja tez mam ten sam problem z liczninikiem i obrotomierzem wogole nie działaja




zorzyk2 - 16 December 2008 - 21:39
Czy przy tej prowizorce działa stacyjka, tzn. wkładasz kluczyk i się pojawia zasilanie? Jeśli działa , to szukaj wędrując po grubym przewodzie idącym ze stacyjki do alternatora. Kiedyś na gwarancji jarała się instalacja, wymienili i oddali starą wiązkę - była przetarta w miejscu gdzie wychodzi z kabiny. Sprawdź przewody przy rozruszniku.




paktofonikas1987 - 17 December 2008 - 17:25
Działa. Przy alternatorze wszystko dobrze. Taka prowizorke zrobilem bo nie bylo czasu na sprawdzanie bardzo wnikliwe bo trzeba bylo grzac na pole. Prowizorki zawsze najdluzej wytrzymuja ;)

Edit
Juz zrobiłem. Przyczyna banalna: kostka nie łączyła. Ale Styk odpowiedzialny za przewodzenie prądu do stacyjki wyglądał jak oblany jakimś kwasem. Jakis taki skorodowany był. A pozostale styki w kostce byly ok. Zlaczka meska żeńska i rurka termo i po sprawie.




Apista - 30 April 2009 - 15:34
Dołączam się do tematu i go odnawiam bo mam podobny problem.
Licznik mtg zatrzymał się na bodajże 2543 mtg a będzie miał koło 8000.
Rozkręcałem nawet ten licznik i niby wszystko ok. Później zajrzałem do czujnika i patrze że kabelki luźne więc trzeba dokręcić, więc dokręciłem i jedna z śróbek (miedzianych) urwała się, efektem tego jest obrotościomierz wskazujący max. 1000 obr/min
Już dałem sobie z tym spokój bo chciałem cały czujnik wymienić ale jak słyszałem czasami można kilka razy wymieniać bez rezultatu, a teraz szukam innego wyjścia.
Osobny układ mierzący czas przeprowanych godzin, coś w rodzaju stopera. Ile czasu będzie włączony, tyle będzie wskazywał, gdzie 1 pełna godzina=1mtg.
Tylko nie wiem od czego zacząć... i nie wiem czy to będzie wykonalne bo potrzebna będzie już pamięc.
Może na szrotach poszukam i się popytam o liczniki elektryczne, ale czy będą mieli w ogóle takie części?




jacus - 10 May 2009 - 21:20
kup nowy czujnik od 85 lub bizona ,cos kolo 200 zl i bedzie po problemie.lub rozbierz stary -problemem jest stycznik.taka cienka miedziana blaszka na krzywce,ktora nabija mtg i ona sie urywa[u mnie stanal na 1334].przylutuj kawalek blaszki na chwile pochodzi




kopek22 - 12 May 2009 - 12:02
witam

podepne sie do tematu na temat elektronicznego obrotomierza, chodzi o taki obrotomierz w ursusie 1224, kupilem nowy ( stary byl padniety jak kupilem ciagnik ) obrotomierz i podlaczylem do pradniczki zgodnie z oznaczeniami ( 31, M, Sz). i jak przekrecilem kluczykiem na zaplon to wskazowka obrotomierza poszla na 1500 ( nawet nie obrocilem rozrisznikiem) a jak wylaczylem zaplon to nie chciala opasc ;[ , wyciagnąlem obrotomierz i jak zaczalem lekko w niego pukac to wskazowka opadla na 400, wiec jest juz chyba na zlom ten zegar......................... i teraz zastanawiam sie czy tam na zegar powiniwn isc prad , kostka ma 4 styki ( symbol 30 ) a pradniczka 3 wiec o co chodzi, probowalem wiertarka krecic pradniczke i podpiolem zegar na krotko to pokazuje niby jakies obroty ale wskazowka nie opada.................

http://www.fotosik.p...e309044866.html

czy to jest dobrze podlaczone i co ma byc na tym czwartym styku .............. jak sprawdzic czy pradniczka nie jest padnieta bo zegar to juz chyba "zrypany" jest po takim ekscesie ............................. moze juz ktos przerabila ten problem




sebe1033 - 13 May 2009 - 08:36
Podłączenia masz złe pewnie (jak wymieniłem zetorze 7211 prądniczkę na nową to inaczej musiałem połączyć trochę to zajeło )

obrotomierz sprawdzałem tak (tylko że przy prądniczce to 2 kable tylko były) jeden kabel na plus i wskazówka do końca, a drugi na minus i licznik mth stuknie, tak ze 3 razy i 0,01 mth. Tzn że do licznika prąd musi być na 31 i masa chyba
a prądniczkę to jeden kabel mase ma a następny ten co da minus idzie do nabijania mth, a drugi co da plus jest od obrotomierza




jacus - 17 May 2009 - 11:13
nie wiem czy to taki problem poprzestawiac pare kabelkow na czujniku i zegarze.na pewno nic sie nie spali ,szary kolor to masa -w zetorze.chwila zabawy i wszystko chodzi-chyba ze naprawde jest cos zepsute, na zdjeciu brakuje 4 kabelka i moze w tym jest problem.to niby ursus ale na wyglad to identyczny z zetorem




kolarz2401 - 21 September 2009 - 18:34
mam taki problem w zetorze 7711 prawa strona switaeł mi nie działa w raz z wtyczką na podłoczenie kabla bezpiecznki mam dobre ale niweweim co sie stało czy ktoś może mi pomoc




Elektrotechnik - 22 September 2009 - 20:45
Witam. Prawdopodobną przyczyną jest listwa, która rozgałęzia zasilanie świateł na prawy i lewy błotnik, oraz gniazdo przyczepy. Możliwe że poluzowały się w niej śruby i nie łączy zasilanie świateł na błotniku i w gnieździe. Ja proponuję zacząć właśnie od tego. A tak przy okazji to trochę nie w tym temacie zadałeś pytanie.




Filemon2 - 27 October 2009 - 22:08

Dołączam się do tematu i go odnawiam bo mam podobny problem.
Licznik mtg zatrzymał się na bodajże 2543 mtg a będzie miał koło 8000.
Rozkręcałem nawet ten licznik i niby wszystko ok. Później zajrzałem do czujnika i patrze że kabelki luźne więc trzeba dokręcić, więc dokręciłem i jedna z śróbek (miedzianych) urwała się, efektem tego jest obrotościomierz wskazujący max. 1000 obr/min
Już dałem sobie z tym spokój bo chciałem cały czujnik wymienić ale jak słyszałem czasami można kilka razy wymieniać bez rezultatu, a teraz szukam innego wyjścia.
Osobny układ mierzący czas przeprowanych godzin, coś w rodzaju stopera. Ile czasu będzie włączony, tyle będzie wskazywał, gdzie 1 pełna godzina=1mtg.
Tylko nie wiem od czego zacząć... i nie wiem czy to będzie wykonalne bo potrzebna będzie już pamięc.
Może na szrotach poszukam i się popytam o liczniki elektryczne, ale czy będą mieli w ogóle takie części?

Sa takie zegarki uniwersalne do wszelakiego zastosowania antywstrzasowe,mogą być montowane nawet na zewnątrz.Liczą pełne godziny.Montowałem ich w ciągnikach w ursusach typu 902 bo te liczniki na linke są dość awaryjne i ciągle po wymianie stan licznika był od nowa :-) Teraz jest spokój.Jakbyś był zainteresowany albo ktokolwiek to dam namiary lyb prześle zdjęcie jak to wygląda.




emtecc - 02 March 2010 - 12:48
Witam
Odgrzewam temat.
W Zetorze 7745 zatrzymał się licznik motogodzin jak również nie działa obrotościomierz. Kostka do Zegara jest podpięta. Przy czujniku obrotów mam urwany żółty kabel. Czy to właśnie jego wina, że cały zegar nie działa??




zorzyk2 - 02 March 2010 - 18:16
A na jakiej podstawie miałby działać. Nie ma sygnału z nadajnika i nie działa.




emtecc - 02 March 2010 - 21:54
dobra ... nie ma sygnału i nie działa. Tylko dlaczego co niektórzy piszą, że zegar wskazuje im do 1000obr?? Czyli w jakimś stopniu działa.

Przeglądając temat zauważyłem, że ktoś wspomniał o bezpieczniku go tego zegara. Może wiesz gdzie jest jego dokładna lokalizacja




zorzyk2 - 02 March 2010 - 22:19
Piszesz o urwanym przewodzie, wiec co może być pierwsza przyczyną, polutuj jakoś przewód i daj znać. Inne objawy inne przyczyny. Możesz spróbować tak na chwilę złączyć przewód jakąś szpilką.




emtecc - 03 March 2010 - 22:34
Jest źle.
Urwany bolec (biały kabel) zapewne od nabijania mth to nie jedyny problem. Środek wypełniony był kurzem.

1.Plastikowy trybik od nabijania mth wystał się w jednym miejscu i nie ciągnie (pełno brudu i stanął)
2. Frezy na tej osi na której jest osadzony ślimak od mth obrobione,
3. Cześć która wygląda jak krążek (przez nią przechodzi oś) nie kręci się razem z mechanizmem (również pełno zanieczyszczeń w spowodowało usterkę)

spróbuję oś i ten "krążek unieruchomić ze sobą i sprawdzić czy działa obrotościomierz a jak nie to innego wyjścia jak nowy nie ma