ďťż

Zetor 6340 -pompa Wymiana pompy hydraulicznej





zetor1111 - 10 November 2009 - 18:47
Witam Chcę sie was poradzić jaką pompę wybrać do mojego zetorka ponieważ mam na nim tura i trochę wolno chodzi i pomyslałem żeby założyć pompę o większej wydajności :rolleyes: Macie coś takiego zrobione u siebie ?????? Mam możliwość kupienie pompy o wydajności ok 70 l\min tylko nie wiem czy nic sie nie stanie w ciągniku :unsure: Jaką pompę polecacie????????




farmer7745 - 10 November 2009 - 21:11
A gdzie masz teraz pompę, pod mostem czy przy rozrządzie?Ta pod mostem ma 32L na min,a z przodu troszkę więcej.Jak chcesz założyć pompę o większej wydajności to pamiętaj że filtr powinien być do niej odpowiednio dobrany o takim przepływie jaki ona ma przy max. wydajności, a raczej będzie się to wiązać z wymiana obudowy.
70L to sporo, ale znasz dokładnie jej parametry, bo wydajność jest podawana w cm3/obr i każda z nich ma określone max-e. obr-y.Dlatego powinieneś znać obroty w miejscu gdzie będzie zainstalowana i ważny jest również kierunek obr. bo są pompy lewe i prawe.
Co do przyłącza to wiadomo że przekrój (ssący o większym przekroju) przewodów również musi być odpowiedni, każde przewężenie spowoduje wzrost temperatury oleju i spadek wydajności.
Niestety sama pompa to nie wszystko, jak chcesz bez "stresu" śmigać z turem uwzględnij to co napisałem, a jak masz taki model ZETORA to może zainwestować i założyć pompę koło rozrządu.




zetor1111 - 11 November 2009 - 10:43
pompa jest z lewej strony bloku to jest ten nowszy zetor bo te z serii 52 - 77 to mają pompę z przodu . A jak bym założył pompę o wydaności 50 l\min to musiał bym zmieniać ten filtr i obudowę :blink: ????




farmer7745 - 11 November 2009 - 20:31
Jak masz pompę przy rozrządzie i tur ci nie podnosi za szybko, to pewnie jest ta o mniejszej wydajności. Z katalogu wynika że były tam montowane pompy o wydajności 32L (nr. kat. z napędem 7245-4151) i 40L (nr. 7245-4152), ze sprzęgiełkiem lub bez.
Co do filtra to tak jak pisałem musi być o odpowiedniej przepustowości, bo olej pójdzie przez zawór przelewowy i nie będzie filtrowany, a wiadomo że to będzie nie zdrowe dla rozdzielaczy itd..
Podobnie jak pompy filtry również są dwa, nr. kat. 7011-4550 to ten standartowy z obudową i 50.425.901.
Powinieneś sprawdzić jaką pompę i filtr masz żeby po ewentualnej modyfikacji było wszystko ok.
Wybacz że tak się rozpisałem o tym filtrze, bo znam przypadek ZETORA gdzie właśnie dołożona była mocniejsza pompa i jak rozsypało się łożysko w skrzyni to niestety filtr nie spełnił swojej roli i zaczęły się kłopoty.
ZETORY serii 52xx do 77xx miały pompy montowane pod tylnym mostem o wyd. 32L (z tego co wiem to seria 33xx do 73xx również) tylko niektóre szczególnie sprowadzane z zachodu mają dołożoną inną pod chłodnicą, ale to było robione na własną rękę.




zetor1111 - 12 November 2009 - 18:08
Jak bede miał czas to wyjmę pompę i pojadę do sklepu i coś dopasujemy :)




Mariusz x - 12 November 2009 - 18:32

Co do filtra to tak jak pisałem musi być o odpowiedniej przepustowości, bo olej pójdzie przez zawór przelewowy i nie będzie filtrowany, a wiadomo że to będzie nie zdrowe dla rozdzielaczy itd..
Mówisz o filtrze na ssaniu pompy? Zbyt mała przepustowość ograniczy wydatek pompy, jednak cały olej będzie filtrowany.




farmer7745 - 12 November 2009 - 22:29
Pompa powinna mieć tabliczkę znamionową i na niej jest jej nr. i wydatek w cm3/obr. i np jak będzie pisało 22,5 to znaczy że przy 1000 obr. daje 22,5 L na min.Dlatego wcześniej pisałem o tych obrotach.
Jeszcze kwestia ciśnienia bo każdy układ ma zawór bezpieczeństwa który jest wyregulowany na określoną wartość i jeśli jest to np. 180 bar. to pompa powinna umieć wytworzyć takie właśnie ciśnienie.Z reguły są montowane mocniejsze, ale zasada jest taka że im większy wydatek tym mniejsze max. ciśnienie i dopuszczalne jej max. obr..
Filtry są oczywiście montowane i na ssaniu i na powrocie.W ZETORZE wstępny filtr to sitko miedziane i krążki magnetyczne, takie rozwiązanie jest dobre bo minimalnie hamuje przepływ oleju i pompa się "nie męczy".Natomiast filtr dokładny jest na powrocie jak olej przejdzie przez rozdzielacz to przez niego wraca do skrzyni i ja właśnie to wykorzystałem montując chłodnicę oleju.




luki0489 - 21 February 2010 - 23:04
Aby szybciej chodził tur to można by spróbować podpiąć go bezpośrednio pod pompę i ominąć rozdzielacz... co wy o tym sądzicie? może ktoś tak ma?