ďťż

ustawienie zbierznosci kół przednich w ursusach





Wojtek - 28 January 2007 - 16:00
jak ustawia sie zbierznąść kół w ursusie 1224,902 i c 360??




adasiorek - 31 January 2007 - 20:14
sam jestem ciekaw
bo troche mi ciapie prawe kolo w c-360
moze na podobnej zasadzie jak w lublinie
bo podpatrzylem jak jeden mechanick robic




qazi - 31 January 2007 - 20:17
w zależności czy jest zbieżność czy rozbieżność treba kręcić w odpowiednią stronę drążkiem łączącym obie zwrotnice




adasiorek - 31 January 2007 - 22:14
w przypadku jesli kola przenosza naped to kola musza byc rozbierzne
a jesli bierne to zbierzene
taka jest ogolna zasama ustawiania




Karol_elektryk - 01 February 2007 - 21:49
Z tego co mi wiadomo, to dla C-330 zbieżność kół przednich powinna wynosić: 12-20 mm i mierzy się ją między przednimi skrajnymi a tylnymi skrajnymi krawędziami opon (w płaszczyżnie poziomej). Kiedyś czytałem o tym w pożyczonej od znajomego instrukcji obsługi tego ciągnika. Co prawda nie jest to informacja, dotycząca twojego modelu, ale może się przydać.




Wojtek - 02 February 2007 - 15:32
mojej 902 nie idzie utrzymac na ulicy bo nosi ją straszliwie, w c 360 co pare dni regulowałem po pare obrotów koncówki drązka i jest wzglednie, a w 1224 mam nowe oponki i zdaje mi sie ze je troche na asfalcie piłuje a w starych mi scieło beirezbnik od srodka a bierznik zewnetrzny miał jeszcze z 1cm, na oko widze ze jest lekka rozbierznosć <_<
moze by mógł ktos kto ma dobrze ustawioną zbierznosć zmierzyć długosć drązka łączocego oba koła, z góry dziekuje ;)




gufi - 02 February 2007 - 22:09

Z tego co mi wiadomo, to dla C-330 zbieżność kół przednich powinna wynosić: 12-20 mm i mierzy się ją między przednimi skrajnymi a tylnymi skrajnymi krawędziami opon (w płaszczyżnie poziomej). Kiedyś czytałem o tym w pożyczonej od znajomego instrukcji obsługi tego ciągnika. Co prawda nie jest to informacja, dotycząca twojego modelu, ale może się przydać.
nie miezy sie do opon tylko to felg bardzo łatwo dwie listewki zachodzące na siebie i po sparwie




arassso - 04 February 2007 - 13:22
ja swoja c 385 jak po ulicy jezdziłem to sie niedało utzrymać tak nosiło ja po szosie a wszystko było w zwrotnicach juz zwrotnice były wytłuczone i ją nosiło i nic sie nie dało ustawic drązkami. a zwrotnice jak kupowałem to po promocji i przy okazji dałem 950 zł bo na magazynie lezały juz kilka lat i im ten towar nie schodził . a normalnie w agromie kosztowały coś 1200 zł obie . i jak kupiłem załozyłem to moge puścic kierownice i nic nigdzie nie ciągnie a ustawiałem zbierzność tradycyjnym sposobem dwie listewki i od felgi do felgi i ładnie zawsze wychodzi




BaDiKoWaL - 03 February 2008 - 10:55
Tak jak ktoś wcześniej już napisał ,że przy kołach biernych a kolach przenoszącymi napęd jest różnica
np.: wczoraj we władku ustawiałem zbieżność (mierzyłem odległość między skrajnymi rantami felgi czyli z przodu i z tyłu). Tam przód jest bierny i ustawiliśmy rozbieżność. W przypadku kół przenoszących napęd jest tak samo tylko że na odwrót ;) czyli koła muszą się schodzić do środka. Ale pamiętaj różnica pomiędzy odległościami na przednich rantach felgi a na tylnych rantach nie może być większa niż jeden centymetr. ;)




mirasek - 03 February 2008 - 11:27
Primo to brak luzów na końcówkach, wtedy dopiero można myśleć o ustawianiu zbieżności. Pomiar najprościej tak jak @gufi opisał, z tym że może go popsuć np. lekkie skrzywienie felgi. Aby tego uniknąć trzeba zaznaczyć sobie punkty przyłożenia listewek z jednej strony felgi, ruszyć ciągnikiem aby punkty znalazły sie po drugiej stronie i wtedy zmierzyć różnicę. Różnica odległości zależy od konkretnego ciągnika i jest podana w każdej instrukcji.




zts - 03 February 2008 - 15:29

Tak jak ktoś wcześniej już napisał ,że przy kołach biernych a kolach przenoszącymi napęd jest różnica
np.: wczoraj we władku ustawiałem zbieżność (mierzyłem odległość między skrajnymi rantami felgi czyli z przodu i z tyłu). Tam przód jest bierny i ustawiliśmy rozbieżność. W przypadku kół przenoszących napęd jest tak samo tylko że na odwrót ;) czyli koła muszą się schodzić do środka. Ale pamiętaj różnica pomiędzy odległościami na przednich rantach felgi a na tylnych rantach nie może być większa niż jeden centymetr. ;)

Coś chyba pokręciłeś, rozbieżność ustawia się z ciągnikami z przednią osią napędzaną a zbieżność z nienapędzaną.
Na dodatek z ursusami posiadającymi miękkie przody to za każdą zmianą obciążenia osi też trzeba ustawiać.




Arni - 03 February 2008 - 15:45
Ja oddałem do mechanika i zrobił :P ale jak on to zrobił to nie wiem :o




LeF - 06 February 2008 - 12:58
Ja miałem przednią oś po naprawie od c 355 i prawa opona zdziera sie trochę od zewnętrznej strony, prawdopodobnie sprężyna pękła. Ale od razu po naprawie było super. kierownica jedna ręką a on jechał jak po sznurku. Teraz minimalnie ściąga.




janis12 - 01 March 2008 - 12:08
w ursusie c-360 zbieżność kół powinna wynosić 1cm każde, ustawialiśmy raz to ustawiliśmy na 7cm jedno, wtedy to rwał trawe, jeszcze lepiej z turem i belą 500kg na nim :D, ale zaraz to poprawiliśmy bo sie nie dało jeździć <_<




sebe1033 - 16 March 2008 - 08:45
żle mowicie w każdym ciągniku ustawia się zbierznośc przecierz nie jeżdzi się z przednim napędem (włączonym) po drodze




Zefirek - 16 March 2008 - 10:18
Witam.
Najlepiej poszukać w instrukcji co do zbieżności, a mierzenie drążka nic nie da, po dłuższej eksploatacji należy usunąć wszelkie luzy w układzie kierowniczym i potem ustawić zbieżność.




pablo25 - 25 February 2010 - 18:40
Ja mam trochę inny problem i nie wiem czy ma to związek ze zbieżnością kół.
Gdy jadę ciągnikiem (C-360) muszę trzymać kierownice bo mnie ściąga w prawo. Kiedyś gdy nie miałem ustawionej zbieżności to chodził od prawej do lewej. W C 330 nie muszę nawet trzymać kierownicy i jadę prosto. Nie wiecie jak taki problem usunąć? Czy można to wyregulować drążkiem co idzie od kolumny kierowniczej czy coś nie tak mam z kolumną?