ďťż

Przyczepy rolnicze Wielton Agro z Wielunia





kazikow - 30 June 2009 - 13:09
Co sądzicie o tych przyczepach rolniczych z logo wielbłąda. Wielton jest to czołowy producent naczep i przyczep do ciężarowek w Europie. Na razie przyczepy rolnicze są nowością i mają w ofercie 2 przyczepy rolnicze dwuosiowe o ładownościach 8 i 10 t i jedną trzyosiową do przewozu bel o ładowności 13,5 t. Wykorzystują do tych przyczep rozwiązania zaczerpnięte z naczep. Do końca roku mają jeszcze wprowadzic przyczepy rolnicze o ładownościach 6, 12 i 14 t. Do produkcji ram używają szwedzką stal Domex.

Mogą byc poważną konkurencją dla Metal Techu i Pronara.




skiet135 - 30 June 2009 - 14:18
Oglądając te przyczepy na targach stwierdzam że za rok dwa Metal Tech i Pronar będą cienko piszczeć bo te przyczepy są dużo staranniej i dokładniej wykonane. Szczególnie jeśli dalej pozostaną w takich cenach i dodatkowo zostanie rozszerzona produkcja o inne modele.




dawidg2 - 30 June 2009 - 14:44
Szwecka stal ma opinie bardzo dobrej. dużo zakładów robiących zabudowy czy wywrotki używa tej stali więc jeśli będzie trochę droższa od Metaltecha czy Pronara a zarazem tańsza niż Fliegl czy Mengele to sądze że dużo ludzi się na nie skusi zważywszy że to produkt polski i firma ma renome.




robertbara - 30 June 2009 - 15:08
Za kilka dni chyba wybiorę się do Wieltona, porobię fotki i popytam wszystko co i jak. Znam wielu przewoźników jeżdżących właśnie na Wieltonach i Bodexach i są zadowoleni także kto wie. A prędzej czy później to i tak kupie którąś z przyczep do bel :)




pati - 30 June 2009 - 15:49
Kurcze mogłam się wczoraj wybrać, bo się błąkałam 5 godzin po Wieluniu. :P

Swoją drogą to też słyszałam wiele pozytywnych opinii na temat naczep Wielton. A co do Bodexa to takimi naczepami wożą rzepak w PGRze w sąsiedniej wsi i niczym ich nie uszczelniają.




kris14 - 30 June 2009 - 15:54
Widział ktoś skrzynię przyczepy od dołu?
Wzdłuż całej idzie może ze 6 stalowych belek a dla porównania w Pronarze mam 2 ;)
Mocna konkurencja się szykuje :D




robertbara - 30 June 2009 - 15:56
Jestem ciekaw czy malują w wybranych barwach :D




arek92 - 30 June 2009 - 16:01
Ja widziałem w niedzielę przyczepę wieltona 8 tonową, jak rozmawiałem z przedstawicielem to mówił że za plandekę i stelaż trzeba dopłacić a cena netto przyczepy to 36 900zł




pati - 30 June 2009 - 16:01
Robert nie martw się, żółta też do JD pasuje. :P

Za pieniądze to nawet wzorek zrobią. :lol:




arek92 - 30 June 2009 - 16:04
Zawsze samemu można przemalować :P




Bobek_Farmer - 30 June 2009 - 16:33
Konstrukcja nadal ulega modernizacji, tak przynajmniej mówił mi dealer podczas wystawy MDR. Z tego się dowiedziałem burty są spinane, także szały nie ma zachodnie przyczepu nie mają spinania burt. <_< Sprzedawca zachwalał natomiast platformę do bel z Wielunia, podkreślał jakieś innowacje i samą solidność konstrukcji.




yarecki12 - 30 June 2009 - 19:08
sprzedawca po to jest żeby zachwalać swój produkt choćby i największe badziewie sprzedawał - jak to mówią ''każdy Cygan swoje dzieci chwali'' ,a tak na poważnie to widziałem te przyczepy na Opolagrze i bardzo pozytywne wrażenie na mnie zrobiły, niech zrobią 14 tonowe to może będą stać obok metaltechów.




lysyrolnik - 30 June 2009 - 20:15

Za kilka dni chyba wybiorę się do Wieltona, porobię fotki i popytam wszystko co i jak. Znam wielu przewoźników jeżdżących właśnie na Wieltonach i Bodexach i są zadowoleni także kto wie. A prędzej czy później to i tak kupie którąś z przyczep do bel :)

Z tego co dzisiaj widziałem na głównym(chyba) parkingu gotowych wyrobów Wieltonu na Widoradzu to stały jedynie przyczepki do zboża, tej platformy do balotów nie widziałem <_< Być może stoją na placu przy dziale handlowym :]




Lampo55W - 30 June 2009 - 21:57
można wybrać sobie kolor na zamówienie:)




yarecki12 - 30 June 2009 - 22:18
nie wie ktoś czy będą robić oni 3 osiówki? takie jak metaltech robi 3 stronny wywrót, chyba 17 czy 18 ton ładowności. Wziąłbym 14tke i do tego z tyłu trzyosiówka i jest fajny zestaw :D




Bobek_Farmer - 02 July 2009 - 13:56
Zna ktoś może dealerów Wieltona Agro??




arek92 - 02 July 2009 - 16:22
Agrotech




Bobek_Farmer - 02 July 2009 - 18:03
Jeżeli chodzi o województwo Mazowieckie to orientujecie się może kto jest dealerem?




yarecki12 - 02 July 2009 - 18:13
w Wielkopolskim i Dolnośląskim Agrotop Kaczmarek z okolic Ostrowa albo Ostrzeszowa mają niedługo mieć Wieltona w ofercie




Bobek_Farmer - 03 July 2009 - 06:57
Linki do przyczep:
Platforma
Dziesiątka
Ósemka




skiet135 - 03 July 2009 - 08:18
A dla zainteresowanych może być pomalowana w wybranym kolorze za niewielka dopłatą :D

Moim zdaniem bardzo fajnie się te przyczepki prezentują.

Jeszcze mi się przypomniało na Opolagrze dealer mówił że jedna taka przyczepa została wysłana do gospodarstwa z poleceniem ze maja ja zajechać.




Bobek_Farmer - 03 July 2009 - 14:11
Cena fabryczna dziesiątki w pełnej opcji 46-47 tyś. zł netto.




krycha094 - 05 July 2009 - 18:57
no to metaltech i pronar ma niezłą konkurencje bo cena tych przyczep jest zbliżona




arek92 - 05 July 2009 - 23:31
Cena przyczepy o ładowności 8 ton to 36 900zł netto.
Cena przyczepy do transportu bel to 43 900 zł netto.




darek1972 - 06 July 2009 - 15:04

Jeszcze mi się przypomniało na Opolagrze dealer mówił że jedna taka przyczepa została wysłana do gospodarstwa z poleceniem ze maja ja zajechać.
I szybko się dowiedzą czy i jakie poprawki trzeba wykonać




Bobek_Farmer - 08 July 2009 - 17:52
Zdumiewające jest, jak bardzo pojawienie nowej firmy produkującej przyczepy odbiło się echem w prasie rolniczej. Wróżę tym przyczepom duży sukces nie tylko na polskim rynku. Zabawne jest to, że w każdej prasowej notce podawana jest cena. :)




pioter - 08 July 2009 - 18:03
widocznie firmie zależy bardzo na rozgłosie/reklamie, może maja kryzys w naczepach samochodowych...




endrju00711 - 08 July 2009 - 19:32
Kryzys w transporcie = kryzys w naczepach. Myśle że te przyczepy są kąkretne, lecz nie na moje 30 ha ;/ Lecz jak przyjdzie mi tachać słome po 30 km w jedną stronę, to taka przyczpeka to będzie uzasadniony zakup. Myślę że tak jak poprzednicy pisali, metal-tech i pronar z swoimi przyczepami do bel mogą dostać ostro po porach, jeżeli nie wprowadzą jakiejś innowacji. ;)




Bobek_Farmer - 08 July 2009 - 20:14
Jak dobrze pójdzie to w poniedziałek, będą bliskie zdjęcia 10 z Wielunia. ;)




laro - 08 July 2009 - 21:18
Wielton zawsze umiał sie zareklamować w prasie .Co do jakości nic nie powiem widziałam je na Opolagrze.Jednak wolę starego Pronara czy Warfame




Artur7 - 08 July 2009 - 23:18

Linki do przyczep:
Platforma
Dziesiątka
Ósemka

PO obejrzeniu tych przyczep a w szczególności 10 t to naprawde robia wrażenie w.g mnie to Pronar i Metaltech się chowa, Warfama wogole odpada a także na targach w Minikowie prezentowała sie firma POM_EKO sp. z o.o. (www.pom-eko.com.pl) i tez sie chowa do Wieltona... Ja nie wiem widziałem wyrób Metaltechu i sa dla mnie zdziercy profile nie domalowane od wewnatrz... porażka... lakier blaknie po pau latach uzytkowania... (ajk mówią niech jest gó... ale niech jest równo... ) ZA rok przyjdzie mi zakupić dwie 10t i szukam własnie idelanego dla siebie producenta.. miałyby smigać w transporcie... i jednak wole dołożyć pare tysiecy i kupic wieltona... na ta chwile...




yarecki12 - 08 July 2009 - 23:23
mam dwa metaltechy, widziałem wieltona na opolagrze, dobrze się tej przyczepie przyjrzałem i jest ona lepiej i solidniej wykonana niż metaltech. Jakby w tamtym roku były dostępne wieltony 14 tonowe to by już u mnie stały, ale może za 2 lata kupimy 2 albo 4 wieltony takie 14tki.




aadams7 - 10 July 2009 - 16:37
Mi też się bardzo spodobała ta przyczepa z wieltona tylko jest jedem mały problem, te przyczepy jeszcze nie maja homologacji, jak gadałem z dilerem to kwestia kilku dni to pewnie załatwią to, bo przyczepa jest zaje.............




robertbara - 10 July 2009 - 19:43
Byłem dzisiaj w Wieltonie, na placu nie mieli żadnej przyczepy do bel do sprzedania bo brakuje osi, będą za tydzień może 2. Sprzedają się praktycznie od ręki, kolejne 4 są już zamówione :huh:
http://www.agrofoto....mage155296.html
http://www.agrofoto....mage155294.html
http://www.agrofoto....mage155290.html




marcin320 - 10 July 2009 - 20:40
No ja też byłem na placu wieltona, tydzień temu, stały tylko 3 przyczepy, ale i tak były zamówione, ale jakoś wole Pronara czy metaltecha ;)




aadams7 - 11 July 2009 - 17:00
kolego nie porównuj pronara do matal techu i wieltona




oFsik - 11 July 2009 - 18:01

No ja też byłem na placu wieltona, tydzień temu, stały tylko 3 przyczepy, ale i tak były zamówione, ale jakoś wole Pronara czy metaltecha ;)
Podziel się z nami jakimiś argumentami. Ja bym wolał wieltona wydaję dużo bardziej solidna.




Bobek_Farmer - 11 July 2009 - 18:09
Robert a 10 widziałeś?




aadams7 - 11 July 2009 - 19:46
z przyczepami z wieltona to jast tak każdy w tym ja patrzymy na dorobek firmy jaki sobie firma wielton zrobiła na porządnych naczepach do tirów, a jakie to się przyczepy okarze się za kila lat, ale ja na prow mam złożoną z metal techu 10t, to pewnie bedzie aneks i skusze sie w ciemno na wieltona




robertbara - 11 July 2009 - 20:14

Robert a 10 widziałeś?

Widziałem tylko 8, szczerze powiedziawszy to najlepiej na wystawach porównać sprzęt, można wtedy łatwo wyłapać różnice i nie dociągnięcia :)




aadams7 - 11 July 2009 - 20:43
ja bym dodał to twojej wypowiedzi ze jeszcze można pagadac z uzytkownikami, bo dilerzy to ci wcisną wszystko




Bobek_Farmer - 12 July 2009 - 11:56
@robertbara Metal-Tech'a już mam obejrzanego także, już wiem o co chodzi. ;) Wiem już na co zwrócić uwagę. <_<




marcin320 - 12 July 2009 - 12:23

Podziel się z nami jakimiś argumentami. Ja bym wolał wieltona wydaję dużo bardziej solidna.
No masz racje sa bardziej solidne i napewno mniej wywrotne nisz pronarki.




robertbara - 12 July 2009 - 12:44

@robertbara Metal-Tech'a już mam obejrzanego także, już wiem o co chodzi. ;) Wiem już na co zwrócić uwagę. <_<

Szczerze powiedziawszy to wykonanie przyczep jak ja kupowałem odbiega od tego jakie jest teraz...w moich na razie absolutnie nic się nie dzieje :)




Bobek_Farmer - 12 July 2009 - 16:24
Na gorsze czy lepsze?




aadams7 - 12 July 2009 - 16:27
chyba lepsze i droższe moim zdaniem




robertbara - 12 July 2009 - 20:26

Na gorsze czy lepsze?

Na minimalnie gorsze :huh:




Bobek_Farmer - 12 July 2009 - 20:37
Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl i określić dokładnie niuanse?




oFsik - 12 July 2009 - 20:44
Ja zauważyłem ostatnio że w mojej pronarce 3,5t (ma 5lat nie wiem jak jest teraz) są solidniejsze burty niż w M-T 10t Ja ma ramę z giętych na ciepło a ona na zimno.




jaro - 12 July 2009 - 20:44
No to teraz wyskoczę-jakiś czas temu własnoręcznie :) wykonałem przyczepkę do bel-i powiem tak-jak na moje warunki bije na głowę wszelkie Pronary ,Wieltony etc.-w porównaniu z nimi ma jedną wielką zaletę-oprócz tego że można nią wjechać w te miejsca gdzie mogą też wjechać te w/w ma jedną olbrzymią zaletę-można też stamtąd wyjechać :)-cechę tą osiągnąłem stosując ogumienie bliźniacze tudzież lekką konstrukcję-jakimś cudem w/w firmy nie mogą wpaść na pomysł że nie wszyscy mają twarde łąki...




kris14 - 12 July 2009 - 21:01
Ale budując taką przyczepę muszą też dostosować ją tak żeby uzyskała homologację ;)
I nie mogą budować statków nie wiadomo jakich.
Na szczęście stosują balonowe ogumienie co i tak jest ukłonem w kierunku moczar w porównaniu ze zwykłymi oponami.
Jest dobrze, ale za mało :P




robertbara - 12 July 2009 - 21:02

Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl i określić dokładnie niuanse?

Szczelność burt i jakość spawów? Co do burt to Pronar miał zawsze minimalnie delikatniejsze, dlatego mam MT

@jaro ja też mam kilka podmokłych łąk i albo staje na drodze przy końcowym załadunku albo ładuje mniej.
Jak sobie wyobrażasz przyczepę o ładowności 14 ton i masie 3 ton :huh:
Bliźniak? Jeśli mam założyć bliźniaki po 20 cm to lepiej jedną 50 cm balonówkę :)
Zapodaj foty na AF




jaro - 12 July 2009 - 21:06
To na bliźniaczym ogumieniu nie uzyskałyby homologacji ?Sasiad ma Pronara na kółkach 400/60-15.5 -w tym roku wywoził z łąki po całe 4 bele sianokiszonki na raz :)-a ja nie chwaląc się na samoróbce 15-jest różnica ?




kris14 - 12 July 2009 - 21:10
Może i uzyskała by, ale musi mieć jakąś tam szerokość, a im szersze koła przy tej samej szerokości zewnętrznej tym mniejszy musi być rozstaw kół a im mniejszy rozstaw tym mniejsza stabilność ;)




robertbara - 12 July 2009 - 21:13
@jaro ale TY masz JD to co się dziwisz, a sąsiad czym jeździ?

400/60 R 15/5 to już nie to samo co 500/50 R 17. Byłaby różnica jednak :P




zorzyk2 - 12 July 2009 - 21:22

Może i uzyskała by, ale musi mieć jakąś tam szerokość, a im szersze koła przy tej samej szerokości zewnętrznej tym mniejszy musi być rozstaw kół a im mniejszy rozstaw tym mniejsza stabilność ;)
Wytłumacz o co w tym chodzi. W ciężarowych przyczepach na niskich kołach stosują bliźniaki ze względu na wyższą nośność i nie ma problemów z stabilnością.




robertbara - 12 July 2009 - 21:29
Ale tam stosują poduszki i zestaw nie ma wtedy tendencji do bujania.
Im szerzej rozłożone resory tym przyczepa stabilniejsza, a bliźniak zawsze zabiera te kilka cm :mellow:




kris14 - 12 July 2009 - 21:30
No tylko że te bliźniaki mają razem szerokość jak jedna balonówa albo mniej jak w takiej przyczepie do bel.
A tu @jaro pisze że taka balonówa to za mało.
@zorzyk2 Widziałeś przyczepy co miały opony o szerokości ponad 0.5m?




jaro - 12 July 2009 - 21:30

Szczelność burt i jakość spawów? Co do burt to Pronar miał zawsze minimalnie delikatniejsze, dlatego mam MT

@jaro ja też mam kilka podmokłych łąk i albo staje na drodze przy końcowym załadunku albo ładuje mniej.
Jak sobie wyobrażasz przyczepę o ładowności 14 ton i masie 3 ton :huh:
Bliźniak? Jeśli mam założyć bliźniaki po 20 cm to lepiej jedną 50 cm balonówkę :)
Zapodaj foty na AF

Moja przyczepka ma masę 1900 kg a ładownośc-hmm-sporawą :)-na razie wiozłem nią max.22 bele sianokiszonki -tak że myślę że owe 14 ton ładowności osiągnęła-efekt ten osiągnąłem stosując :
-dwuteowniki odpadowe :)- z jakimś dziwnym symbolem D.K.N 12 (wie ktoś co to oznacza ?)
-brak resorów-transport realizuję w promieniu 5 km i to po takich drogach które są nie do pomyślenia w zachodniej Polsce :)
-drewnianą podłogę
-ogumienie z tyłu ma rozmiar 11.00-20 a więc więcej niż owe 50 cm-a co ważniejsze jest o wiele wyższe niż 15,5 czy też 17 "
- z przodu niestety 2x 8.25-20 " (ale docelowo również 11")
-tzw-"kranz" to moja konstrukcja zrealizowana na bazie byłego sworznia zwrotnicy z Zetora i dlatego lżejsza od oryginału o parę setek kilo (żeby nie było-w mojej starej platformie podobna konstrukcja śmiga bezawaryjnie 10 lat)




kris14 - 12 July 2009 - 21:36
Ale z przodu 2x8.25-20" to masz na myśli 2 koła na oś czy na stronę?




jaro - 12 July 2009 - 21:38
Na stronę oczywiście-czyli też bliźniaki




kris14 - 12 July 2009 - 21:42
To ładnie :)
Muszę to zobaczyć :P
A jaką ma wtedy przyczepa szerokość?




jaro - 12 July 2009 - 21:47
Moja przyczepka ma dokładnie 7,50X2,40 m.




pioter - 13 July 2009 - 07:49
@jaro zawsze myślałem że masz dwie platformy ale na jednej osi...daj jakieś fotki, najlepiej na łące, tak żeby byłó widać nierówności wzdłużne jak i te poprzeczne ;)




aadams7 - 13 July 2009 - 08:27
koledzy zapodajcie fotki tych platworm własnej roboty bo też planuje cos takiego zrobić




zorzyk2 - 13 July 2009 - 13:00
Jeśli przy bliźniakach jedna ma rozmiar295/X/X to łączna szerokość bliźniaka wynosi 590mm. Wdziałem wiele przyczep na paraboli, a zawieszenia na poduszkach przy małych kołach nie nadaje się na łąkę, bo będzie ryć przy lada okazji dolnym mocowaniem poduszki. Są opony, są pojazdy. Maksymalna dopuszczalna szerokość przyczepy wynosi 255cm.




Bobek_Farmer - 13 July 2009 - 19:53
Najlepiej jakby platformy były na nisko ciśnieniowych kołach. :)
http://www.trellebor...ductCategory=18




dawidg2 - 13 July 2009 - 20:37
wirus jest na tej stronie. a tak apropo bliźniaka to wam powiem tak bo mam przykład na 2 przyczepach ciężarowych. Jedna mam na pojedyńczych oponach 425/80/22,5 tą druga wartość nie jestem pewien a drugą na bliźniaku 295/65/22.5 coś takiego też nie jestem pewien i jak jest błoto to ten bliźniak zamiast się kręcić to on stoi i pcha to błoto przed sobą a te szerokie pojedyńcze to idzie bez problemu.




yarecki12 - 13 July 2009 - 21:22
z bliźniakami przerąbana sprawa w błocie, ja mam bliźniaki w cysternie na podwoziu przyczepy D83 to kiedyś w konkretne błoto wjechałem to naszło błota między opony i przestały się krecić, sunęły, dobrze że miałem NH TM155 bo ursusem 1212 czy nawet zetorem forterrą nie dałbym rady tam. W drugiej cysternie mam koła od stara 6x6 takie wojskowe to idzie w błocie jak złoto tylko że stare gumy i zaczęły strzelać. W błocie dobrze się sprawują balonówki, opony od naczep samochodowych gorzej w terenie ale lżej na asfalcie




jaro - 13 July 2009 - 21:40
Ja z kolei jeżdżę w błotku na bliźniakach-może mam inne błotko ?:)-aha wstawiłem zdjęcie przyczepki- http://www.agrofoto....mage156175.html -ale coś mi IrfanView się biesi-jakieś cuda wychodzą po zmniejszeniu zdjęcia...




dawidg2 - 13 July 2009 - 21:47
popraw link bo nie można kliknąć bo się zlał z tekstem zrób spacje w odpowiednim miejscu




aadams7 - 14 July 2009 - 07:19
jaro ile i jka dużych bel na nią wkładasz?? w ilu warstwach??




darek1972 - 14 July 2009 - 08:48
Kliknąłem w link i czytam następnego posta, że wirus a tu już wyją syreny :o




jaro - 14 July 2009 - 09:51

jaro ile i jka dużych bel na nią wkładasz?? w ilu warstwach??
Na razie wkładałem na nią 22 bele sianokiszonki na dół 12 a na górę 10-wytrzymała :)




kamil14 - 14 July 2009 - 11:15
Nie widziałem na żywo jeszcze tycz przyczep i nie moge o nich nic powiedzieć. Jeśli produkowane będą tak jak naczepy to naprawde podbiją rynek. Ich naczepy są poprostu bezawaryjne w tym roku w PKS Sieradz była naprawiana tylko jedna naczepa z Wieltona.




robertbara - 14 July 2009 - 11:31

Na razie wkładałem na nią 22 bele sianokiszonki na dół 12 a na górę 10-wytrzymała :)

Opony masz identyczne jak mam w HL-ce. To ile u Ciebie belka waży, ja na swoja ładuję 20 bel po około 800 kg i całkiem ładnie idzie...po twardej łące. na torfowej w tym roku to 15 bel i jest co rwać :huh: Teraz robię jej remont i założyłem zaczep automat i do tyłu jeszcze 4,5 t będę zakładał czyli + 8 bel B) także będzie co ciągnąć.

Jesteś w stanie podać przybliżoną masę Twojej platformy?

Bliźniak ma błocie to tragedia, jak wejdzie między koła to masakra <_<




domi68s - 14 July 2009 - 19:04
ja wczoraj zamówiłem przyczepe wieltona 10t :D , ma być za miesiąc :)




jaro - 14 July 2009 - 19:18
@robertbara-masę podawałem-1900 kg (około)-ile waży bela to nie mam pojęcia-różnie :)-w każdym bądź razie jak słyszę że w Metalfachu C-360 nie ma co robić to konam ze śmiechu-u mnie JD stęka.Bliźniaki z tyłu mam tak założone że opony stykają się tak że nic między nie wejść nie może.
PS.Co to jest twarda łąka ? :)




Bobek_Farmer - 14 July 2009 - 19:47
domi68s gdzie kupowałeś?
Jakie wyposażenie?


w każdym bądź razie jak słyszę że w Metalfachu C-360 nie ma co robić to konam ze śmiechu-u mnie JD stęka
Zapewne Twoja bela bije tamtą na głowę poziomem zagęszczenia. ;)

Ja jadę z ojcem prawdopodobnie w czwartek, jeżeli jutro będzie zajawka na cynk.




robertbara - 14 July 2009 - 19:51

PS.Co to jest twarda łąka ? :)

To taka gdzie postawię przyczepę z 15 tonowym ładunkiem i ruszam swoim JD bez problemu, inaczej mówiąc nie torfowa, siana na polu :)




jaro - 14 July 2009 - 20:19
No to u nas potrzebowałbyś do ruszenia tej przyczepy też JD tyle że z serii 9630 :) (przynajmniej w tym roku-wczoraj pomagałem kuzynowi przy belach i wymiękłem-ledwie uciekłem z Zetorkiem i ładowaczem-musieliśmy powywozić bele na twardszy grunt za pomocą takiego widlaka na TUZ)




Bobek_Farmer - 15 July 2009 - 18:14
Jakaś gorączka jest na te Wieltony. Nawet na fabrycznym placu ciężko spotkać 10, wszystko idzie w Polskę, a jak na zamówienie to dopiero po żniwach. :o Wieczorem mam dostać foty dziesiątki to wrzucę na jakiś serwer.




domi68s - 15 July 2009 - 19:33
@bobek_farmer kupywałem w agro-efekt w sycowie ;)
będzie miała:
koło zapasowe,
zaczep obrotowy automatyczny,
plandeka ze stelażem,
pomost roboczy,
czyli full wypas :D




Sebastian - 15 July 2009 - 19:57
apropos koloru to dziś przed południem ok. 10 widziałem jak wieźli dwie wieltonki chyba 10t na tirze w kolorze zielonym :)




Bobek_Farmer - 15 July 2009 - 20:18
Daleko masz do Wielunia?




Sebastian - 16 July 2009 - 20:14
jeśli do mnie to pytanie to około 140km :D




Bobek_Farmer - 17 July 2009 - 18:45
Najnowsze wieści. ;)
Obecnie jest bardzo dobry moment, aby kupić Wielbłąda, ponieważ obecnie przyczepy są sprzedawane bez większego liczenia kosztów. ;) Chcą zdobyć rynek, a obecna cena jest chwytem marketingowym. Sporo rozwiązań bazuje zarówno na doświadczeniach inżynierów z Wielunia, jak i wzorowaniu się na Flieglu. Nie wiadomo, jak będzie dalej, ale obecnie sprzedaje się średnio po 5 przyczep na tydzień u każdego autoryzowanego dealera. Z ósemkami jest najłatwiej, dziesiątki idą jak ciepłe bułki, trochę gorzej jest z platformą do bel, bo trzeba długo czekać, ale niestety nie znam powodów.




dawidg2 - 17 July 2009 - 20:08
czysta polityka sprzedać dużo z takim samym zyskiem niż sprzedać droższe a mniej. i przy okazji pokazać że dobre i zdobyć rynek ale podejrzewam że z upływem lat jesli nie będą ciąć kosztów w Wieltonie to te przyczepki beda lepsze niż Metaltech i tak ludzie bede kupować choć nawet jakby były droższe




Bobek_Farmer - 17 July 2009 - 20:24
Spinanie burt w Wieltonach jest jak w Pronarze, ale rama bije pozostałych konkurentów krajowych producentów na głowę. ;)




lysyrolnik - 17 July 2009 - 20:26
Rama jak w naczepie to taka przyczepka sporo przejeździ ;)




dawidg2 - 17 July 2009 - 20:26
jak się nie bedzie sprawdzać to to poprawią. A rama to podejrzewam że taka jak w Flieglu jak wcześniej wspomniałeś.




marcin320 - 17 July 2009 - 21:34
No w końcu rama ze Szweckiej stali




es8 - 17 July 2009 - 23:58
no Szweckiej na pewno,
a co jest takiego super w szwedzkiej stali?

mi się podoba możliwość dobrania koloru, ten żółty do niewielu marek ciągników pasuje. ;)




dyczkowski - 18 July 2009 - 07:33
Szkoda ze te przyczepy rok temu nie wyszły. Świetne sprzęty, chetnie bym zamienił na moje Metaltehy.

A z tego co pamiętam to metaltech też oferował przemalowanie na jakikolwiek kolor, tyle ze za dopłatą konkretną. ;)




Bobek_Farmer - 18 July 2009 - 12:12
Raptem 600 zł cena podobna jak u Wielton'a.

Szwedzka stal jest bardzo dobra jakościowo. ;)




darek4x4 - 27 July 2009 - 16:05
Na wystawie w Końskowoli oglądałem 10t i pierwsze wrażenie jakie na mnie zrobiła jest więcej niż pozytywne. Wykonanie dokładne zarówno pod względem mechanicznym jak i malowanie.
Na najbliższej wystawie na którą się wybiorę mam nadzieję, że uda mi się obejżeć przyczepę do przewozu belot.




aadams7 - 27 July 2009 - 20:32
koledzy a takie pytanko czy wielton ma juz homologacje na przyczepy?? bo jak ostatnio gadałem z dilerem to powiedział ze pracują nad tym........




sim12 - 27 July 2009 - 21:27
Ja mam stary około 15letni rozrzutnik z agropol i na wiosnę pojechałem do blacharza i zrobił mi burty za 1500 złotych w szwedzkiej stali burty grube na 10cm , podłoże grube na 1 cm i cały czas tylko nim mój tata obrabiał :D




kris14 - 27 July 2009 - 22:02
10cm litej stali? :o
Czy profil użyty do tych burt ma 10cm?




wsk125ccm - 27 July 2009 - 22:18
to ten rozrzutnik musi ważyć tyle ile ma całkowitej ładowności... :D 10cm profila to też b.dużo




b0gdan - 27 July 2009 - 22:21

Ja mam stary około 15letni rozrzutnik z agropol i na wiosnę pojechałem do blacharza i zrobił mi burty za 1500 złotych w szwedzkiej stali burty grube na 10cm , podłoże grube na 1 cm i cały czas tylko nim mój tata obrabiał :D
podłoże grube na 1 cm... a wszystko za 1500 zł dobry kawał :D :D takie coś o grubości 10mm to pewnie za 1m2 kosztuje te 1500zł




aadams7 - 28 July 2009 - 11:39
kolego to może masz pancerną przyczepe dodaj to ciągnika kuloodporne szyby i masz zestaw prezydęcki




Bobek_Farmer - 28 July 2009 - 17:42

koledzy a takie pytanko czy wielton ma juz homologacje na przyczepy?? bo jak ostatnio gadałem z dilerem to powiedział ze pracują nad tym........

Jakby nie mieli to by nie mogli sprzedawać. ;) Kiedy te ostatni było?

Moją PRS-2 oglądał rolnik, który od kilku lat posiada Pronar T 672/1 (10 t). Po obejrzeniu Wieltona powiedział, że to jest przyczepa. Jemu siedem felg z oponami wymienili na gwarancji, bo ma opony balonowe. Generalnie jego przyczepa wygląda, jak na swój wiek mizernie.




wlodiw - 28 July 2009 - 20:07
Oglądałem Wieltonkę 8t i 10t. Obie robią bardzo pozytywne wrażenie, jakość wykonania, grubość materiału, spawy, rozwiązania no powiem że to coś z wyższej półki a np.Warfama i Pronar to liga niżej. Nie żałują na ogumieniu choć na mój gust w 8t przyczepie, powinno być wyższe. Całkiem też dobrze wygląda powłoka lakiernicza, Nie są też zbyt ciężkie bo mają masy od 3300kg do 3500kg. Cenowo plasują sie tak jak Pronar, także już zachorowałem na takie ;) .




gorski - 30 August 2009 - 21:20
ja najprawdopodobniej kupie przyczepę z wieltona 8t bo podoba mi się jakość wykonania rozwiązania techniczne i cena pronar jest tylko 4 tys. tanszy




Vitasem - 31 August 2009 - 07:46
a ja wczoraj widziałem Wieltona pierwszy raz na żywo,dla mnie żadna rewelacja ,do tego sprzęt nowy jeszcz nie sprawdzony w dłuższej eksploatacji.




maseratti - 31 August 2009 - 12:21
No ja też miałem okazje zobaczyć Wieltona ale nawet niewiem jaką ładowność miała. Wie ktoś może jaką ładowność miała ta na wystawie w Siedlcach?




Vitasem - 31 August 2009 - 13:54
6 ton




mszkup - 31 August 2009 - 14:21
była jeszcze druga zielona 10 tonowa.




maseratti - 01 September 2009 - 21:03
A który diler miał tą 10?




Bobek_Farmer - 08 September 2009 - 12:49
@Vitasem co Cię rozczarowało?




Vitasem - 09 September 2009 - 06:18
Ogladałem nowość 6 ton,jak dla mnie strasznie niska siłownik tuż nad podłożem,do rozładunku ziemniaków na pryzmę się nie nadaje,jakoś tak wizualnie mi nie podeszła,ale rama to strasznie solidna chyba ,aż na wyrost.Wydaję mi się ,że 10 ma węższą skrzynie jak 8 w MT.




Bobek_Farmer - 11 September 2009 - 17:21
Skrzynia w DB8000 i DB10000 mają takie same wymiary podłogi. Racja PRS-2(10TON) jest węższa od wspomnianych przyczep o 12cm. Ramy w Wietlonach są naprawdę masywne, MT10 jest o ponad 0,5t lżejsza od W10. @Vitasem masz MT 8TON w wersji 40km/h? Z tego co wiem to tylko Wieltony w standardzie mają 40km/h




Vitasem - 12 September 2009 - 12:58
Moja jest w wersji 30 km/h,ale opony są o indeksie prędkości 40 km/h,hamulce dwuobwodowe,mój JD rozpędza się do 41,5km/h,mam nadzieje ,że przyczepa się nie rozsypie.




katator - 12 September 2009 - 15:01

Skrzynia w DB8000 i DB10000 mają takie same wymiary podłogi. Racja PRS-2(10TON) jest węższa od wspomnianych przyczep o 12cm. Ramy w Wietlonach są naprawdę masywne, MT10 jest o ponad 0,5t lżejsza od W10. @Vitasem masz MT 8TON w wersji 40km/h? Z tego co wiem to tylko Wieltony w standardzie mają 40km/h
Oprócz wieltona dopuszczalną prędkość techniczną 40km/h w standardzie ma zarówno Warfama T-670 jak i przyczepy Metal-Tech od DB 10000 w górę. Z kąd masz kolego takie dane, że MT10 jest lżejsza o 0,5t skoro producenci podają w obu przypadkach masę 3300kg?




Bobek_Farmer - 15 September 2009 - 14:30
Odnośnie 40km/h to w klasie 8 ton, to tylko Wielton jest taki standardowo.

Goła W10 waży 3 790kg, a DB10000 wspomniane 3,3 tony. Moja waży 3,9 tony, była ważona i w pełni zgadza się z tym co mam wybite na ramie.

Ostatnio Metal-Tech zerznął ramę do Wieltona. Wcześniej w M-T była rama z zamkniętego ceownika, a teraz jest taka, jak w PRS-2.




kamil41 - 15 November 2009 - 17:13
która z przyczep bedzie lepsze MT 8t czy Wielton 8t?? waga tych przyczep jest bardzo podobna i cena też. Jedyna duża różnica to chyba to że MT jest szerszy i to sporo.?




Bobek_Farmer - 15 November 2009 - 17:32
Wielton ma węższą skrzynie, tym samym mniej wystaje za podwozie, co ma wpływ na stabilność, poza tym jest w standardzie homologowany na 40km/h, zaś MT ma to w opcji. Ósemka z MT, to nic innego jak paka z DB10000, z niższymi burtami, na podwoziu DB6000.




kamil41 - 15 November 2009 - 18:58
wiesza szerokość to moim zdaniem +, np przy wożeniu słomy, w MT możemy wziąć właśnie opcje i wtedy też jest 40km/h




RobertM - 09 December 2009 - 14:37
Agromix, Gonice 22, 62-302 Węgierki, 061 438 70 36




Bobek_Farmer - 09 December 2009 - 15:17
Kolejny akwizytor?




jaro - 09 December 2009 - 17:24
Parę dni temu też oglądałem Wieltona 8 ton w paskudnym czerwonawym kolorku-ale jedno muszę powiedzieć-po obejrzeniu mogę z całą pewnością stwierdzić że jest to najstaranniej wykonana polska przyczepa-i za granicą nie musiałaby się wstydzić-różnica cenowa między Wieltonem a Metaltechem to ok.400 zł http://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif -naprawdę nie miałbym wątpliwości co wybrać...




Bobek_Farmer - 09 December 2009 - 17:49
@jaro jak dawno widziałeś MT BD8000? Kiedyś oglądałem w necie zdjęcia DB10000 to miała już ramę, jak Wielton.




jaro - 09 December 2009 - 17:56
Dawno http://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif




Lukasz1987 - 09 December 2009 - 19:42
Co do stali Domex jest stalą trudno ścieralną, o wysokiej udarności (odporności na uderzanie). Do tego Wielton posiada najnowocześniejszą lakiernię w Polsce i trzecią (dobrze nie pamiętam) w Europie także o jakość powierzchni lakierniczych na ramach to bym się nie martwił, skrzynia nie wiem jak jest malowana ale pewnie też w komorze. Dodatkowo pojazdy z logo Wielbłąda mają wykonywane spoiny (spawy) przez roboty spawalnicze dzięki czemu spoina jest powtarzalna, materiał jest cięty wypalarkami laserowymi lub plazmowymi co ma znaczący wpływ na jakość krawędzi i jednocześnie pod nośi jakość spoin, burty wypalane są prawdopodobnie gazowo. Elementy gięte są prasami o nacisku 100ton na metr. Dodatkowo doświadczenie zdobyte przy eksploatacji swoich wyrobów na rynkach wschodnich: Rosja, Ukraina gdzie sprzedawana jest znaczna część produktów z Wielunia powoduje, że nie są straszne im polskie drogi.


Ja mam stary około 15letni rozrzutnik z agropol i na wiosnę pojechałem do blacharza i zrobił mi burty za 1500 złotych w szwedzkiej stali burty grube na 10cm , podłoże grube na 1 cm i cały czas tylko nim mój tata obrabiał
To masz burty grubsze niż boczny pancerz w większości współczesnych czołgów, PT-91 ma na burcie 80mm, a twoja podłoga jest grubsza niż pancerz Rosomaka gdzie jest 8mm pancerza zasadniczego z boku i z tyłu. Tylko pozazdrościć w razie wojny i współczuć ciągnikowi ;)
Pozdrawiam




Bobek_Farmer - 09 December 2009 - 19:49
Ja mam jeszcze spawaną rączką. Co do tego rozrzutnika, to bajka taka, że....




Lukasz1987 - 09 December 2009 - 20:46
Ale jak kumplowi wojskowemu to powiedziałem to jak się zaczął śmiać, mówi do Afgana go na miny :lol:
Pozdrawiam




samex69 - 09 December 2009 - 21:19
W tym tygodniu odebrałem od dilera Wieltonke PRS 2 W8 :rolleyes: .Jeśli chodzi o jakość wykonania to konkurencja została w tyle,a o trwałości napiszę za pare lat. :)




Bobek_Farmer - 09 December 2009 - 21:48
Jaki wypas? Jaka cena?




jozmi - 16 January 2010 - 20:23
wpłaciłem zaliczkę na Wieltona 8.0t za 44.000 brutto wyszystko oprócz stelaża z plandeką




EppS - 16 January 2010 - 20:47
Czy do 8.0 t można zamówić koła na 22,5 calowych felgach?




Bobek_Farmer - 16 January 2010 - 21:08
Nie można.




tomasz77 - 27 January 2010 - 20:32
czy planują robić skorupowe