ďťż

Prototypy z serii U U-710 U-610 U-510 U-310





adikpl1 - 17 June 2007 - 14:34
Czy wiecie coś o tych ciągnikach? :blink:




MECHANIZATOR - 17 June 2007 - 14:55
w latach siedemdziesiatych zostały skonstruowane prototypy o zbliżonej konstrukcji ale z różnymi silnikami

który ile miał koni tego nie pamietam

ale z różnych względów (towarzysze na moskwy sie chyba nie zgodzili) ursus wycofał sie z tego pomysłu

nie wiem czy moge podać linki ale na FP są fotografie tych maszyn




samo - 17 June 2007 - 15:40

nie wiem czy moge podać linki ale na FP są fotografie tych maszyn
zapodaj linka wszyscy chcemy zobaczyć jak to wygląda




MECHANIZATOR - 17 June 2007 - 15:55
fotki i garść informacji
http://www.farmphoto...aspx?mid=339275
http://www.farmphoto...aspx?mid=339272
http://www.farmphoto...aspx?mid=339269
http://www.farmphoto...aspx?mid=339267




andrzej2110 - 17 June 2007 - 16:06
ten u310 to wygląda jak c330 z kwadratowa maska i kabina oraz przesunięta przednia osią. Podejrzewam że zakręcał prawie na miejscu :D




MECHANIZATOR - 17 June 2007 - 16:17
może i mają nieco "kosmiczny" wygląd ale podobno jak na tamte czase były to dosć rewolucyjne konstrukcje i w dodatku całkowicie polskie




adikpl1 - 17 June 2007 - 16:33
Podobno zostały nawet przetestowane zagranicą i zyskały bardzo dobrą opinię.




Suchy - 17 June 2007 - 20:27
Też czytałem pochlebne opinie o tych modelach. Niestety tak jak wiele innych polskich prototypów ( nie tylko rolniczych) zostało schowane do magazynów, te akurat z powodu licencji MF.




Gorbaczow - 17 June 2007 - 20:37
czyli ktoś znowu musiał dostać "w łape" zeby MF wygrał przetarg bo te ciągniki wyglądają na solidne konstrukcje jak na tamte czasy




mateusz256 - 22 June 2007 - 12:41
Gdyby nie ta licencja od MF to możliwe że Ursus teraz byłby marką przewyższającą Zetora :)




abuk14 - 22 June 2007 - 14:12

Gdyby nie ta licencja od MF to możliwe że Ursus teraz byłby marką przewyższającą Zetora :)
A gdyby nie kupili licencji od MF, a wprowadzili te ciągniki to by mówili, ze gdyby kupili to bylby jedną z najlepszych marek. Poza tym ludzie na te MF-y raczej nie narzekają.




adikpl1 - 22 June 2007 - 17:17
Ta a w Ursusie bieda aż piszczy. Jakoś Zetor nie potrzebował niczyich licencji. Wręcz sprzedał nam Zetora 4011. A dzisiaj jak ta firma prosperuje. :angry:




pioter - 22 June 2007 - 18:28
a wałesnie że potrzebował...Polacy jedni z pierwszych mieli wykupiona licencje na TUZ od MF do C-325, a że były takie czasy to musieli sie podzieć z zetorem z zamian za 4011...

w latach 70 polskie ciągnki śmiało mogły konkurować z Fendt-em, ale pózniej ursus był nastawiony na masową produkcję bo rynek i tak wszystko wchłoną...takie czasy




adikpl1 - 22 June 2007 - 19:04
A co ma wspólnego podnośnik od C-325 z podnośnikiem Zetora 4011. To dwa różne światy.




Marcin - 22 June 2007 - 19:07
Nie takie czasy tylko taki ustrój!!! Komunizm i to nawet nie w jego czystej formie tylko zdeformowany, przeinaczony i podporządkowany interesom fanatycznych, umysłowo chorych i w dużym stopniu upośledzonym ludziom, kontynuowany zresztą nadal....




MECHANIZATOR - 22 June 2007 - 23:02
no jest niestety i druga strona tego medalu w czasach komunizmu w hierarchi ważnosci gałęzi przemysłu zaraz za górnictwem i hutnictwem był przemysł maszyn rolniczych na który poszło tyle kasy ze się w pale nie mieści - efekt był taki ze pod koniec lat 70 polska produkowała taką liczbę maszyn która dwókrotnie zaspokajała zapotrebowanie krajowe




adikpl1 - 23 June 2007 - 08:23
To skąd się wzięły te kolejki? :lol:




xsc - 23 June 2007 - 10:26
no wlasnie to czemu moj dziadek musial bardzo dlugo walczyc o ciagnik? jak ciagnikow bylo za duzo ....
jednym slowem to nieprawda co napisales!!!




MECHANIZATOR - 23 June 2007 - 12:01
to co napisałem to prawda tylko ze 70 % z tych maszyn szło na eksport a te które zostały to w pierwszej kolejności szły do PGR-ów i temu podobnych rzeczy a jeśli coś jeszcze z tego zostało to dopiero mogli to kupić rolnicy - nie było to zbyt uczciwe no ale niestety tak było




kserkses - 23 June 2007 - 19:37
Jak mogło wystarczyć sprzętu jak każdy kto miał kilkanaście ha chciał kupować nowy kombajn ;) , prawdą jest że Polskie gospodarstwa są przeinwestowane, u nas praktycznie jakby tak wszystko razem doszło i byłaby pogoda to kombajny nie miałyby co robić przez tydzień.




lukas120 - 23 June 2007 - 19:43
PGR dostawał nowy ciągnik a rolnik mógł zrealizować przydział na nowy ciągnik kupując na przetargu stary za cenę nowego to były czasy




abuk14 - 29 June 2007 - 19:16

Jak mogło wystarczyć sprzętu jak każdy kto miał kilkanaście ha chciał kupować nowy kombajn ;) , prawdą jest że Polskie gospodarstwa są przeinwestowane, u nas praktycznie jakby tak wszystko razem doszło i byłaby pogoda to kombajny nie miałyby co robić przez tydzień.
Poza tym, myślenie niektórych Polaków jest takie: ''wezmę, może się przyda''. A jak dostawał przydział to czemu miłaby nie brac?? Kto wtedy patrzył na ekonomikę.




Nikita_Bennet - 29 June 2007 - 20:24
macie wiele racji ale wezcie też pod uwagę ze sporo sprzętu szlo do ZSSR - sam mieszkam kolo bylego przejscia kolejowego i pamiętam jak wagonami wozili maszyny do ruskich, teraz wozą samochody.

proszę też o powrót do glownego wątka wypowiedzi czyli: Prototypy z serii U, U-710 U-610 U-510 U-310 bo o tym rozmawiamy w tej dyskusji.




Lukasz82 - 09 November 2007 - 11:51
Jak to przeinwestowane?




Lukasz82 - 09 November 2007 - 12:07
Prototypy jak dla mnie nie wyglądają jakoś super. Nie znam szczegółów technicznych. Z wyglądu wolę normalne nasze ursusy. A co do przeinwestowania to kombajn nie jest luksusem a koniecznością. Nie wyobrażam sobie dojrzałego zboża na polu przed np. deszczem a ja czekam na usługę!




klusek - 09 November 2007 - 13:10
http://www.youtube.c...h?v=fXtZ6LNxVFM U-710 moze nie zawiele informacji ale jest




Pejus94 - 09 November 2007 - 14:12
ursus był dobrą firmą kiedyś pewnie teraz te modele by były jak kiedyś mf teraz ursus to taniocha by mógł się postarać zrobić ciągnik całkowicie inny




quercus - 09 November 2007 - 19:07
Po co montować coś nowego . Może URSUS jest właśnie zniechęcony tymi prototypami serii U i dla tego nie chcą nic nowego zrobić. Ale URSUS przyjął strategie jaki to on biedny i z kredytów sie nie może podnieść i dlatego idą na łatwiznę. (prawdopodobnie zostanę zmieszany z błotkiem)




PronarekP5 - 14 November 2007 - 20:14

Po co montować coś nowego . Może URSUS jest właśnie zniechęcony tymi prototypami serii U i dla tego nie chcą nic nowego zrobić. Ale URSUS przyjął strategie jaki to on biedny i z kredytów sie nie może podnieść i dlatego idą na łatwiznę. (prawdopodobnie zostanę zmieszany z błotkiem)

he he mogli go zmontować do normalnej produkcji przecież jego budowa przypomina nawet bardzo fendta!!
lepszy kolor i może ursus teraz by był najlepszą firmą w polsce i nawet może dużo lepszy niż pronar czy zetor gdyby produkcja sie powiodła to by ursusy były w każdym polskim gospodarsctwie a niebyło tyle tych niemieckich zieleńców :rolleyes: :angry: :lol:




max2505 - 15 November 2007 - 17:12
Przeglądając foty z galerii na pierwszy rzut oka widać wiele nowoczesnych i bardzo przemyślanych rozwiązań. Z opisów do fot też jest trochę ciekawych informacji. Budowa też wygląda na masywna taką którą znamy z mtz'-a czyli od młotka, a i komfort niczego sobie, na jednym zdjęciu są nawet wygłuszenia komory silnika widoczne

a tak po za tym szkoda tylu niedopracowanych , wśród nich także zajebistych patentów. Losy ursusa można przyrównać do historii Fortschritta, tyle tylko ze oni też produkowali zajebiste prasy np k 442 prasa nie do zajechania, bez ustawiania skomplikowanego zapłonu, z wymianą aparatu w 15 minut. Cóż Polska zawsze była inna i zawsze u nas tak będzie.




adikpl1 - 16 November 2007 - 18:34

wygłuszenia komory silnika widoczne
Na czym to polega?




saherb - 25 November 2007 - 02:36
http://www.farmphoto...aspx?mid=339275
http://www.farmphoto...aspx?mid=339272
http://www.farmphoto...aspx?mid=339269
http://www.farmphoto...aspx?mid=339267

Wszystkie wyglądają jak samoróbki.




MECHANIZATOR - 25 November 2007 - 09:21
sorki ale dawałem te linki na samym początku tematu - polecam chociazby pobieżne przeglądanie treści całego tematu :)

PS - witamy na AF




adikpl1 - 31 December 2007 - 14:42

http://www.youtube.c...h?v=fXtZ6LNxVFM U-710 moze nie zawiele informacji ale jest
W komantarzu pod filmem jest chyba cała prawda o zakupie licencji.




black08 - 31 December 2007 - 14:51
ja znalazłem takiego dziwnego na allegro ursusa 3110 wie ktoś od czego ma silnik

http://www.allegro.p...acz_tanio_.html




ursusc330 - 01 January 2008 - 04:58

ja znalazłem takiego dziwnego na allegro ursusa 3110 wie ktoś od czego ma silnik

http://www.allegro.p...acz_tanio_.html

dziwny jakis jest podobny do ursusa 912 ale ma komin po prawej stronie :huh:




kris14 - 01 January 2008 - 11:28
U-3110 ma silnik Perkinsa :)




adikpl1 - 01 January 2008 - 11:59
Ursusy.pl o C-3110
http://www.ursusy.pl...p?article_id=38
Konedata:
http://www.konedata....it/Ursus385.htm




quercus - 05 January 2008 - 20:17
Hehe kiedyś znalazłem link do www.konedata.net i dałem na Ursusy.pl i teraz widzę że sporo osób się nim posługuje.




Tadeusz1212 - 13 January 2008 - 19:45
No nawet fajny ten C-3110 :D szkoda że nie szły na Polskę tylko na eksport.




Patrick345 - 25 January 2008 - 20:12
Ktoś ma jakieś informacje o Ursusie C-330 3P :huh:




quercus - 25 January 2008 - 20:13
Zwykły ciapek tyle że mocniejszy.... Ale to już chyba by nie było to samo... nie ten dźwięk silnika oj nie to by już było zupełnie co innego....




krolikNH - 26 January 2008 - 17:40
Jeżeli miałby silnik Perkinsa to na pewno dźwięk juz by nie był ten sam... :P




quercus - 26 January 2008 - 21:14
Już miałby inne serce te małe jest naprawdę dobre i mocne wbrew pozorom ;)




toendt - 26 January 2008 - 21:16
Jak by miał 3p to byłby chyba słabszy.. :rolleyes:




krolikNH - 26 January 2008 - 21:37
Trudno powiedzieć... :)




quercus - 27 January 2008 - 23:01
Może nie słabszy ale skrzynia musiała by być już lepsza.




krolikNH - 27 January 2008 - 23:05
I znowu teoretyka... Szkoda... :(




quercus - 27 January 2008 - 23:09
A może że lepiej i on nie wszedł do seryjnej produkcji... Tak być może byśmy na niego bardzo narzekali że mało biegów i takie podobne niedociągnięcia ;)




kuba99 - 05 April 2008 - 19:07

fotki i garść informacji
http://www.farmphoto...aspx?mid=339275
http://www.farmphoto...aspx?mid=339272
http://www.farmphoto...aspx?mid=339269
http://www.farmphoto...aspx?mid=339267

to były prawdziwe cuda techniki.Do tej pory innym konstruktorom nie udało się stworzyć silnika o mocy 33KW i 60 KM jednocześnie-jak w prototypowym U-610 :D :D :D /patrz drugi link od góry/




pablo21 - 06 April 2008 - 12:24
Moze nie ten temat ale chodzi mi o prototyp takze co to za ursus z 3,45min.http://www.youtube.c...h?v=ioJRZhzTLpg wzglada jak seria xx34 tylko brzydasza.




UrsusCzesio - 24 June 2008 - 13:32
Chcecie zobaczyć wszystkie prototypy Ursusa, proszę bardzo :) Niektóre z nich weszły do seryjnej produkcji jak C-360 3P
http://pl.youtube.co...h?v=ioJRZhzTLpg . Miłego oglądania




MECHANIZATOR - 24 June 2008 - 15:17
jesli coś weszło do seryjnej produkcji to nie jkest prototypem - a poza tym ten filmik przedstawia fotki które X postów wcesniej zamiesciłem - wielkie mi odkrycie wystarczyło przejzec temat od początku - a tak wogule link do tego filmiku jest jeden post wyzej

ciekawi mnie jeszcze sprawa czy @Przemek15 wyraził zgode na uzycie do tego filmiku swoich fotek z FP




UrsusCzesio - 24 June 2008 - 16:14
Nie wiem ja tego filmu nie robiłem znalazłem na YT ale cos mi sie wydaje że w tych linkach nie było C-356, przeglądałem ten temat prędzej wiedziałem że te dziwne ursusy tu sa a reszta czy jest nie wiem. Najpierw są prototypy a potem albo wchodzi dany model do produkcji seryjnej albo nie, a na filmiku były prototypy. Przegladałem ten temat czy nie ma czasami tego filmiku i nie zauważyłem ze już jest i wrzucilem, sorki za pomyłke ale przez tą chorobe nie wiem jak się nazywam




DawidMalw - 24 June 2008 - 16:36
Gdyby te ciagniki mialy troche mniejsze kabiny i w innym ksztalcie maski to byly by nawet fajne-z serii *10.Szkoda,ze ten U710 nie ma napedu.Super jest seria **54,ten niebiesko-czerwony przypomina U-1634 i troche Belarusa.Szkoda,ze musieli wtedy podpisac licencje na Fergussony(chyba).




UrsusCzesio - 24 June 2008 - 16:44
No takie fajne ursuski by były ja bym wtedy wzioł C-356 ma c-355 silnik już od c-360 ale sprzet dobry i jaką kabine miał. Ten ciapek 3P to tył mu wygląda jak przy władku tak wysoki, no ten ciapek już by był silniejszy i z tego ze w zwykłym brakuje biegów to by było git bo silniejszy a że dźwiąk inny to szczegół ważne żeby dobrze chodzil, a perkins lepiej pierdzi więc wielkiej różnicy by nie było




MECHANIZATOR - 24 June 2008 - 17:31
słyszałem kiedyś taką opinię (od nauczyciela w technikum) jak powstał C-360-3P

poprostu Ursus po zakupie licencji od MF-a najpierw zajął się wprowadzeniem do produkcji silników a dopiero w drugiej kolejności za resztę ciagnika (skrzynia mosty i takie tam) ale jak to w Polsce bywa cos poszło nie tak i produkcja skrzyń biegów była zbyt mała do ilości zamówień - stad pojawił się nadwyżka silników - co zaskutkowało pjawieniem się C-360-3P który wszedł do produkcji seryjnej, C-330-3P pozostał w fazie prototypu (silnik od 2812) i C-360-4P tez skonczono na prototypie (silnik od 4512)

druga wersja jaką słyszałem w sprawie wprowadzenia do produkcji C-360-3P było przygotowanie rynku na przyjecie tego typu konstrukcji - a w szczególnosci silnika który na tamte czasy sporo odbiegał od znanych w Polsce konstrukcji - w ten sposób mechanicy i agromy miały wypracować sobie system zaopatrzenia w częsci i poznać budowe i sposób naprawy danych typów silników




adams - 14 September 2008 - 10:11
Ursus dlatego wycofał sie z tego projektu bo Gierek brał kredyt od alnglików i mu wcisneli licencje i w zamian za to nie musiał jej całe spłacać




Sceptyq - 11 February 2009 - 23:05
Była wersja C 355P z silnikiem perkinsa A4.236 ( 60 km ) , C-330 3P z silnikiem AD3.152 ( 38 km ) i 3110 z silnikiem A6.354 ( 100 km )
Materiał o C 330 3P
Co do licencji na fergusona to sprawa jest bardzo skomplikowana. Troche polityki, troche przekupstwa.
Kulisy licencji na Fergusona




agrotechnicZ165 - 07 May 2009 - 14:11
Z tą licencją od Masseya Fergusona (jak kupili licencje to już Massey był posiadaczem Fergusona) to jest tak, że w fabryce MF-a były prokomunistyczne zwiazki zawodowe. A że wtedy była komuna to "trzeba było wspomóc braci wyzyskiwanych przez kapitalistów", a ponadto Wielkiemu Bratu było potrzebne specjalne żeliwo, które zawirały Fergusony, a że kopiować/szpiegować/kraść im się nie chciało to padł rozkaz odgórny żeby kupić licencję, przez co ruski dostąły to co chciały a ursus dostał 10 lat w D zastoju bo umowy podpisano w 1974 a produkcje dopiero zaczęto w 1984, czyli te MF-y to juzwtedy było przestarzałe G. A w tym czasie moglibyśmy mieć Serie U, a moze nawet i modernizację tej serii (ktos mówił że maski to nei ten teges i w ogóle, ale to były prototypy, a w wielu przypadkach prototypy róznia się zancznie od seryjnych maszyn. A poza tym popatrzcie na zetory z serii UR I. Tez maja kanciaste i dziwne maski i duze kabiny, ale wtedy była taka moda i stylistyka...).

Podobnie sprawa ma sie z kupnem licencji na autobusy Berlieta (mam pokrywę z logiem BERILET od skrzyni po czymś od jego, w stodole u babci). Tam też byli komuniści w zwiazku zakładowym, a że Berliet padał to trzeba było wspomóc go, więc kupuiono licencję, ale co z tego skoro Berliet i tak potem upadł.... Więc to nei było tak ze to kierownictwo ursusa tak chciało, tylko to były czyny polityczne. A poza tym Wujek Gierek lubił naciągać kredyty, które do 2030 roku będziemy spłacali.....

A URSUS 3110 to C385 lub 1201 z silnikiem 6 cylindrowym, 100 konnym Perkinsa, przeznaczony na rynek Fiński, gdzie potrzeba było więcej mocy na fińskie ziemie.




adikpl1 - 10 May 2009 - 13:17
Czy ma ktoś numer 2/2009 Agromechaniki? Było tam opisana seria U i tytuł brzmi bardzo intrygująco "Francuskie Ursusy".
Proszę o kontakt ze mną na PM.
http://www.e-kiosk.p...90/2383-toc.pdf

A tu jeszcze małe wprowadzenie: http://www.agromecha...ty=918#arty_tek




bartekursus - 14 July 2009 - 21:09

Z tą licencją od Masseya Fergusona (jak kupili licencje to już Massey był posiadaczem Fergusona) to jest tak, że w fabryce MF-a były prokomunistyczne zwiazki zawodowe. A że wtedy była komuna to "trzeba było wspomóc braci wyzyskiwanych przez kapitalistów", a ponadto Wielkiemu Bratu było potrzebne specjalne żeliwo, które zawirały Fergusony, a że kopiować/szpiegować/kraść im się nie chciało to padł rozkaz odgórny żeby kupić licencję, przez co ruski dostąły to co chciały a ursus dostał 10 lat w D zastoju bo umowy podpisano w 1974 a produkcje dopiero zaczęto w 1984, czyli te MF-y to juzwtedy było przestarzałe G. A w tym czasie moglibyśmy mieć Serie U, a moze nawet i modernizację tej serii (ktos mówił że maski to nei ten teges i w ogóle, ale to były prototypy, a w wielu przypadkach prototypy róznia się zancznie od seryjnych maszyn. A poza tym popatrzcie na zetory z serii UR I. Tez maja kanciaste i dziwne maski i duze kabiny, ale wtedy była taka moda i stylistyka...).

Podobnie sprawa ma sie z kupnem licencji na autobusy Berlieta (mam pokrywę z logiem BERILET od skrzyni po czymś od jego, w stodole u babci). Tam też byli komuniści w zwiazku zakładowym, a że Berliet padał to trzeba było wspomóc go, więc kupuiono licencję, ale co z tego skoro Berliet i tak potem upadł.... Więc to nei było tak ze to kierownictwo ursusa tak chciało, tylko to były czyny polityczne. A poza tym Wujek Gierek lubił naciągać kredyty, które do 2030 roku będziemy spłacali.....

A URSUS 3110 to C385 lub 1201 z silnikiem 6 cylindrowym, 100 konnym Perkinsa, przeznaczony na rynek Fiński, gdzie potrzeba było więcej mocy na fińskie ziemie.


mylisz się mówiąc że produkcie MFa rozpoczęto w 1984 roku
zaczęto ją w 1976
wiem bo jak kupiłem Mfa 235 z 1979 roku
to napoczątku myślałem że jest on produkcją zachodnią(światła mnie zmyliły)
tu jest link http://www.agrofoto....image94747.html
potem spojrzałem na tabliczke i sie okazało że ursus
więc postanowiłem poszperac w internecie na jego temat dla pewności
i wyszło że 1976 rok to rok w którym ruszyła produkcje MF w ursusie




adikpl1 - 14 July 2009 - 21:46
Montaż ciągników MF z części dostarczonych przez licencjonodawcę rozpoczął się w 1978 (czyli jak przypadek powyżej), a 1984 uruchomiono produkcję seryjną z polskich części, do tej daty części angielskie były sukcesywnie zastępowane przez polskie




bartekursus - 15 July 2009 - 12:55

Montaż ciągników MF z części dostarczonych przez licencjonodawcę rozpoczął się w 1978 (czyli jak przypadek powyżej), a 1984 uruchomiono produkcję seryjną z polskich części, do tej daty części angielskie były sukcesywnie zastępowane przez polskie

poprzedni właściciel wspominal coś że jest na angielskich częściach




misio3p - 06 November 2009 - 19:59
@ MECHANIZATOR możesz dać jeszcze raz te fotki, lub je zaktualizować, bo potrzebne mi do modeliku, a nie chcą mi się włączyć :(




adikpl1 - 04 January 2010 - 21:44
Szkoda że tak mało jest informacji o tych prototypów ale z pomocą przychodzi nam URZĄD PATENTOWY PRL:
Kołowy ciągnik rolniczy zwłaszcza typu lekkiego i średniego