ďťż

mtz 82 ts kopci na niebiesko





laktok - 26 September 2009 - 19:32
Witam, jak w temacie problem dotyczy mtz 82 ts 1996r. usterka objawia się kopceniem na niebiesko szczególnie na zimnym silniku, kopci na wolnych obrotach jak i na trochę wyższych na pełnym gazie kopci mniej. dodam że ciągnik posiadam od niedawna i od początku mi tak kopci. Mtz miał problemy z rozruchem więc obstawiałem końcówki wtryskiwaczy jako przyczynę kopcenia i słabego palenia po wymianie końcówek pali dobrze ale kopcenie nie ustało dodam że filtr powietrza wyczyszczony (drożny) wdaje mi się że przyczyną może być jeszcze zły kąt wtrysku (za późny zapłon)lub regulator ciśnieniowy przy pompie wtryskowej. Może ktoś miał podobne perypetie z doładowanym ruskiem i podrzuci jakiś pomysł?




marcin974 - 26 September 2009 - 19:53
przyspiesz kont wtrysku, ale nie duzo -troszeczkę

Zadnej filozofii tam nie ma ;)




laktok - 26 September 2009 - 22:05
też tak myślałem żeby przyspieszyć zapłon w poniedziałek zobaczę jakie da to efekty, kolego wiesz może jeszcze ile oleju powinno być w nastawniku pompy wtryskowej (w tej tylnej części) poprzedni właściciel kręcił przy korku spustowym zerwał gwint i tak jeździł aż cały olej wyciekł, ja co prawda nagwintowałem już ten korek ale za bardzo nie wiem ile oleju tam idzie. dzięki za zainteresowanie tematem pozdrawiam Kamil.




Elektrotechnik - 27 September 2009 - 17:27
Witam. Dymienie na niebiesko niekoniecznie może być spowodowane złym kątem wyprzedzenia wtrysku. Możliwe jest też, że silnik spala olej (zużyte pierścienie, lub prowadnice zaworów ssących).




Macius - 28 September 2009 - 15:38
Jak śilnik spala olej to nie kopci na niebiesko tylko na czarno :o




laktok - 21 October 2009 - 21:12
Witam Panowie przepraszam za tak długą zwłokę ale nie miałem dostępu do neta, problem rozwiązany silnik spalał olej (zużyte pierścienie) poprzedni właściciel musiał przegrzać silnik. zmieniłem pierścienie uszczelniacze na zaworach i kopcenie ustało. dziękuje za zainteresowanie tematem i pozdrawiam użytkowników a.f.




Elektrotechnik - 22 October 2009 - 09:33
Czyli jednak moje przypuszczenia się potwierdziły, że przyczyną jest spalanie oleju. @Macius widzisz teraz, że jak silnik spala olej to dymi na niebiesko. Na czarno dymi kiedy pompa wtryskowa dawkuje zbyt dużą ilość paliwa. Pozdrawiam.