ďťż

10cio letni u5314, z7745, z7540, czy nowy belarus?





Tyger - 02 March 2008 - 18:05
w co lepiej zainwestować w nowego belarusa z przodem na krzyżakach (70 tyś pln) czy jakiegoś 10cio latka z ursusa coś na perkinsie 5314 lub podobne, albo zetora 70 - 80km z 7745 5340 lub ze starych forterr, koniecznie 4x4 docelowo do tura i do 50 max 60 tyś pln
wiadoma sprawa ze większość uzywek jest z zagranicy a i z belarusami chociaż nowymi równie bywa, który lepszy do tura?
który wygodniejszy tzn przyjźniejszy w ekspleatacji będzie, nie miałem z żadnym do czyneinia mam tylko c330




bartus16 - 02 March 2008 - 18:08
ja bym rozgladal sie za zetorem 7340




maniek1480 - 02 March 2008 - 18:13
Ja tez zastanowilbym sie nad jakims zetorem




drzewis98 - 02 March 2008 - 18:15
wejdź na allegro i dużo jest zetorów 7745 z turami i małymi przebiegami. Z drugiej strony co nowe to nowe jaki by niebył. Zależy tylko od ciebie licz się z tym że nowy to na kilka lat i masz spokój.




helus89 - 02 March 2008 - 18:31
napiszmoze cos wiecej ile masz ha to bedzie latwiej doradzic :rolleyes: bo jeseli kupisz belarusa na krzyzakach to dolicz jeszcze 11 tys tur z belarusa nowy

i w belarusie bedziesz mial wiecej mocy niz w zetorku czy ursusie ;P a i spalanie nie jest zabujcze ;p

ostatni troszke sie wozilem po chandlazach i ursusa 5314 z 97/98 z turem dostaniesz za ok 75 tys

wiec lepiej dolozyc jeszcze 6 tys i miec nowego belaruska z turem ;p




Tyger - 02 March 2008 - 18:39
od kiedu tur do belarusa 11 tyś kosztuje pronarowski ł165 czy cuś 18 tyś kosztuje!
tur to w perspektywie następnych dopłat, a dużo w transporcie by robiły i na usługach, więc komfort żeby nie trzesło nie bujało a w mtz wysoko się siedzi a zetor podobno taki wygodny i ma 2 fotele, co też ważne, czy gdzies w mtz zmieści się pasarzer? podobno mtz trzeba lubić grzebać bo bez tego zaraz coś nawali tzn dokręcać regulować pilnować pozomu olejów ustawiać sprzegła a ja nie lubie tego, chce takiego siadam i jade a nie pieszcze się z tym i tamtymduperelem




radson - 02 March 2008 - 18:57
Ja bym proponował Zetora 8540 lub 9540 wuja ma 9540 i go sobie chwali .Nowe Belarusy ciekawe jak z awaryjnością ale jak dla mnie to fajne traktory , najlepiej zapytaj kogoś kto użytkuje takiego Belarusa .




Tomasz1515 - 02 March 2008 - 18:59
no właśnie, z mtz-em mogą być po kilku latach już problemy a z zetorem 10 letnim nie powinno być źle a więc polecał bym zetora, a mtz to z przednim mostem carraro będzie lepszy bo te krzyżakowe lubią sie psuć




Ferdek07 - 02 March 2008 - 19:10
to 20sto letni zetor będzie w lepszym stanie a przebieg napewno będzie większy niż 10cio letni belarus?




adikpl1 - 02 March 2008 - 19:15
Co to za oszczędność paliwa w Belarusie jak będziesz mu musiał pieniądze na olej wydawać bo wiadomo jak one ciekną.




Ferdek07 - 02 March 2008 - 19:30
coś z tym spalaniem to ściemniacie wszyscy, bo jakim cudem takie bydle jak mtz 4,7l pojemności masa większa jak w zetorze i do tego 82km ma mniej palić jak jakiś zetorzyna 64 czy nawet 7745 z pojemnosci 3,6l? z tego co podają znajomi to w żadnej robocie mtz nie spali mniej od 7745, może jak uczepić do zetora 5x30 i rypać w kolano że się dusi to spali więcej ale w lekkich i średnich pracach niewierze że mtz oszczędniejsze jest od zetora

poruszałem już temat długości mtg w zetorze i jeśli tam jest mniej więcej równe 1 godz mtg a w lżejszych pracach dłuższe to i tak każdy mierzy na mtg a w mtz jak mtg trwa 3 godz to na godz zegarowa wychodzi, zawsze jakos na godz zegarową moim zdaniem spalanie wyjdzie dużo mniejsze jak na mtg i tyle jak by tak z zegarkiem w ręku zmierzyć mtz i zetora to na bank zetor mniej spali




helus89 - 02 March 2008 - 20:13
u mnie w najbilzszym skladzie z belarusami 11tys tur nowy do belarusa

a ja nie wiem czy 20 letni zetor nie rozwali sie szybciej jak belarus nowy a pozatym tam padlo takie magiczne slowo transport a w tym zetor sie chowa do belarusa B) owszem zetorki sa bardziej kmfortowe i mniej awaryjne ale 20 letni zetor napewno czesciej zawiedzie niz ruski nowy sprzet




tommy66692 - 02 March 2008 - 20:15
znajdz mi 20 letniego 5340 :lol:




bartus16 - 02 March 2008 - 20:42
zetor to zetor bo u mnie belarusy nie maja przychylnych opini i tez sam nic dobrego o nich nie powiem moj znajomy ma to jak ciagnol niskopodwoziowke z koparka to mu sie os urwala a olej cieknie z kazdej szczeliny i to u wszystkich ktore ogladalem bez wyjatku




adikpl1 - 02 March 2008 - 21:14
U mnie w okolicy Pronar, czy Belarus to bardzo rzadki widok. Dwóch już sie narznęło i głupich już nima.




Ferdek07 - 02 March 2008 - 22:15

zetor to zetor bo u mnie belarusy nie maja przychylnych opini i tez sam nic dobrego o nich nie powiem moj znajomy ma to jak ciagnol niskopodwoziowke z koparka to mu sie os urwala a olej cieknie z kazdej szczeliny i to u wszystkich ktore ogladalem bez wyjatku
jakto oś urwała? u nas przybywa tych ruskich maszyn i oczywiście zachwalają właściciele i takie tam dalej komentarze że po co przepłacać i inni to niemają co z pieniędzmi robic bo kupują zetory i lambo




helus89 - 02 March 2008 - 22:50
http://www.otomoto.p...=show&id=B29201 = belarus w plastiku a nie 5 letni zetor sporo slabszy




yacenty - 03 March 2008 - 00:00
my zmienilismy mtzta ktorym ojciec jezdzil 23lata - od nowosci na zetora 10245 mial wtedy 9 lat, pol roku po zmianie ciagnika ojciec sie sam siebie pytal - dlaczego ja bylem taki glupi przez tyle lat - wiecej chyba nie trzeba.
ciagniki nie sa tragiczne ale zetor ma duzo wiecej ulepszen, wada - zdecydowany wir w baku, ale da sie to przezyc




Tyger - 03 March 2008 - 08:53
Yacenty, zamieniłeś mtz na ciągnik ponad 100 km to ma prawo chyba chlać belarus 1025 też pewnie nie mniej by wciągał, interesują mnie takie zetorki :http://www.http://www.allegro.pl/item315738295_zetor_9540.html allegro.pl/item320016198_ciagnik_zetor_9540_z_1994r.html http://www.allegro.p...0_rok_1994.html lub tego typu mniejsze 70 - 80km

coś do 50 tys z używek, czy taki zetorek będzie dużo wygodniejszym rozwiązaniem? jakie to ulepszenia ma zetor w porównaniu do mtz?




yacenty - 03 March 2008 - 09:46
zetor akurat ma 100 czy jak kto woli 98km, ale pomijam tutaj kwestie mocy. zuzycie paliwa porownywalem w identycznym plugu czy identycznym agregacie
na pewno ma duzo wiekszy uciag, na pewno dzieki szerszym oponom mniej sie topi,
komfort:
- duzo wieksza kabina,
- wspomaganie kierownicy,
- elektrohydrauliczny przedni naped,
- duzo lepsze oswietlenie,
- NIE CIEKNIE, nie smierdzi spalonym olejem,
- pali na zawołanie,
pelno czesci w kolo od ursusa, duzo wiecej mechaników.

tyle tak na szybko, gdybym mial brac jeszcze raz to tez raczej bym wzial sprawdzony 10 letni ciagnik niz nowy byle jaki.
Jak kupowalem to za 10letniego zetora dalem 3tys mniej niz za nowego belarusa 82km, o czyms to swiadczy.

Pozdrawiam
YacentY




bartus16 - 03 March 2008 - 09:54

jakto oś urwała? u nas przybywa tych ruskich maszyn i oczywiście zachwalają właściciele i takie tam dalej komentarze że po co przepłacać i inni to niemają co z pieniędzmi robic bo kupują zetory i lambo
no normalnie urwala sie na srodku drogi i kolo z cala reszta odpadlo




ursus914 - 03 March 2008 - 16:39
U mnie jest bardzo dużo MTZ-tów nowych i starych i chodzą świetnie, nowe to nowe bież MTZ-a,który używany czy nawet nowy ursus lub zetor ma automatyczne włanczanie przedniego napędu i blokady przedniego mostu. MTZ zą świetne, Muj wujo ma 19 lat i chwali go jak żadnego innego, a do kabiny wejdzie lekko 3 pasażerów wygodnie , jest dość cicho, przejżysto i widoczność jest niespotykana. porównując MTZ-a (z dużą kabiną) z z moin ursusem 914, 5714 kuzyna czy Pronarem 82TSA2 wuja stwierdzam że między nimi a MTZ-em jest kolosalna różnica w widoczności. Ogólnie kabina na 5+, wogóle to solidna maszyna(przynajmniej u nas takie są)




coolman111 - 03 March 2008 - 16:54
W mojej okolicy też jest kilka MTZ-ów (belarusów). Problemów większych nie ma z nimi. Oczywiscie jak każdy rusek lubią mieć wycieki oleju (głównie z tylnego mostu). Inaczej sprawa wygląda z Pronarami. Jeden znajomy mój kupił sobie ten sprzęt i miał kilka awarii. Problemy były przy załączniu wałka i przedniego napędu. Nawet kilka razy był z tym na serwisie.




wlodiw - 03 March 2008 - 21:19
trochę w tym prawdy jest bo mój brat ma te dwa wschodnie wynalazki czyli MTZ 82 ten stary czerwony bez przedniego napędu a drugi to TS 82. I faktycznie ten stary to ,,gniotsa nie łamiotsa", całkiem inne wykonanie i jak do tej pory to robił w nim tylko skrzynię. A Ts-ka to jest co zima rozbierana i jak nie skrzynia, to podnośnik no i silnik już był robiony, a turbina ze dwa razy. Praktycznie nie było rzeczy w tym ciągniku która nie była naprawiana.




ursus914 - 04 March 2008 - 15:37
Te w wykonaniu pronaru są najgorsze, jeden taki na całą okolice jest i awari bez liku, wszystko cieknie, nieciekawie, z 1996. A te nowe to już nie są w pronaże montowane tylko na białorusi to powinno być okej bo unas ma facet i chwali bardzo.




Ferdek07 - 04 March 2008 - 15:49
awarii bez liku tak, ciekawe czy tak bez liku właściciel by naliczył, jakoś też słyszałem jaki to awaryjny pronar w okolicy pytam własciciela a ten chweali za bezawaryjną prace i jak to rozumiec? jednak co jak co ale coś nie wydaje mi sie zeby te orginalne nagle takie dobre sie zrobiły a w narwi tak źle składali,




radek269 - 13 March 2008 - 16:34
A ja powiem tak że te ruskie to wszystkie są jednakowe, nie ma że z tego roku lepsze czy gorsze tylko jednakowe. Oporne, cieknące ale zawsze chodzi. nie ma że jakiś czujnik padł czy włącznik i koniec roboty, one zawsze są sprawne. Z czasem dostają luzów, ale jak się płyny zmienia i się czasami troche cięgnami pokręci to zawsze będzie chodziło. komchortów tu nie ma co się spodziewać. Jak wsiadam z JD to MTZ to czuje różnice bo tu ani rewersu, ani biegów pod obciążeniem ani jakiej kolwiek amortyzacji, itd. Ale wszystko dyktuje cena. Tak co do pytania to ja wybrał bym zetora ale to z innych powodów




darek16 - 13 March 2008 - 17:03
Zetora 8540 lub 9540




9540 - 13 March 2008 - 20:16
Od roku pracuje Zetorem 9540 i nie moge się na niego poskarżyć.Nic nie cieknie, zero problemów :) więc z pewnością moge ci go polecić.Jest on prosty i wygodny w obsłudze.A co do pronarów to ci powiem że w jednym takim z mojej okolicy urwał się wał w silniku tydzień po skończeniu się gwarancji( to się nazywa mieć pecha) :( jednak producent uwzględnił jeszcze tą"usterke" . Więc co do Pronarów to mnie nikt już nie przekona




jaro - 13 March 2008 - 21:56

U mnie jest bardzo dużo MTZ-tów nowych i starych i chodzą świetnie, nowe to nowe bież MTZ-a,który używany czy nawet nowy ursus lub zetor ma automatyczne włanczanie przedniego napędu i blokady przedniego mostu. MTZ zą świetne, Muj wujo ma 19 lat i chwali go jak żadnego innego, a do kabiny wejdzie lekko 3 pasażerów wygodnie , jest dość cicho, przejżysto i widoczność jest niespotykana. porównując MTZ-a (z dużą kabiną) z z moin ursusem 914, 5714 kuzyna czy Pronarem 82TSA2 wuja stwierdzam że między nimi a MTZ-em jest kolosalna różnica w widoczności. Ogólnie kabina na 5+, wogóle to solidna maszyna(przynajmniej u nas takie są)
Sorry-ale jeżeli kabinę w MTZ oceniasz na 5+ to mam takie pytanie
-ilu stopniowa to jest skala ? :)-dwudziestostopniowa ? :)




Tyger - 13 March 2008 - 22:05
http://www.allegro.p..._zetor_mf_.html alternatywa dla zefira tak jak belarus dla pronara 82 ;) ;)




Tyger - 22 March 2008 - 22:05
odświrzam temat

Jeśli używany to lepszy sprowadzany czy krajowy, jeśli sprowadzany to skąd bo dużo jest 4514 itp z naglii niby z małymi przebiegmi, czy w ciągniku 12 -15 lat mozna wierzyć w przebieg 2,5 tyś mtg?

druga sprawa to już nie będe zakłądał nowego tematu, ale jeśli by były jeszcze kredyty preferencyjne to może jednak lepiej cos nowego, no ale jak tutaj czytam to farmery farmtracki pronary i zefiry są waszym zdaniem gorsze jak 20sto letni zetor 7245, no ale jeśli nowy farmer przez 12śce - 15ście lat będzie chodził i nic nie powinienm dokładać tylko raty spłacac, za to na 10cio letnieg 4514 czy 7540 wezme mały ale drogi kredycik i musze się liczyc z kosztami remontów bo silnik prędzej czy puźniej remontu się dopowie a i opony i inne duperelki zaczną nawalać więc jak sądzcie kupić coś najtańszego na rynku nowego czy remontować używkę?




jaro - 22 March 2008 - 22:25
@Tyger-tak sobie czytam i czytam Twoje posty i zauważam że Farmer to Twoim zdaniem jak mówią Czesi "to je ono" :)-parę razy zdarzyło mi się napisać o dwóch Farmerach w mojej okolicy i nienajlepszej-oględnie mówiąc o nich opinii-ostatnimi czasy dołączył do nich trzeci-moja gmina zakupiła takie coś-już dwa razy z lawetą się witał-jego najcięższe prace to kosiarka do poboczy i 4,5 tonowa przyczepka-cały olejem pozalewany-pewnie to są wszystko odosobnione przypadki i w całej reszcie Polski Farmery są bezawaryjne :),zapewne...jednak jakimś niewiernym Tomaszem chyba jestem.




morowa91 - 22 March 2008 - 22:32
haha miałem kiedyś podobny problem czyli MTZ 82+tur lub zetor 10145 :D :D wybrałem zetora i niczego nieżałuje :D




Tyger - 22 March 2008 - 23:01

@Tyger-tak sobie czytam i czytam Twoje posty i zauważam że Farmer to Twoim zdaniem jak mówią Czesi "to je ono" :)-parę razy zdarzyło mi się napisać o dwóch Farmerach w mojej okolicy i nienajlepszej-oględnie mówiąc o nich opinii-ostatnimi czasy dołączył do nich trzeci-moja gmina zakupiła takie coś-już dwa razy z lawetą się witał-jego najcięższe prace to kosiarka do poboczy i 4,5 tonowa przyczepka-cały olejem pozalewany-pewnie to są wszystko odosobnione przypadki i w całej reszcie Polski Farmery są bezawaryjne :),zapewne...jednak jakimś niewiernym Tomaszem chyba jestem.
To Ty napisałeś że odosobnione przypadki i tak może być :P , jakoś pytam użytkowników i nikt nie narzeka, drobne awarie były ale gwarancja jest od tego, nie wiem może taka plotka że nawali drobnostka już wielkiej awarii ludzie szukają, nie wiem nie wiem może masz racje Jaro, ale poprzeglądałem właśnie oferty na allegro i z 2000 r czy to 5314 czy 5340 cena ponad 60 tyś, dopiero roczniki około 96r spadają poniżej 50 tyś, oczywiście im starszy tym niższy przebieg podany,

a jak myślicie jak już ruszy kiedyśten prow to stanieją używane czy nie będzie to miało znaczenia?




misiael7745 - 23 March 2008 - 00:25
zdecydowanie polecam zetora lecz wersję exportową sam takiego posiadam 7745 turbo i jak narazie wogóle nie narzekam doskonale sprawuje s ie wtransporcie jak i w polu może współpracować z róznymi maszynami wbrew opinii że ma mało mocy całkowicie sie z tym nie zgadzam jak tylko będzie kaska zamierzam kupić do niego pług obrotowy 4X40 na lekkiej ramie napewno da sobie rade aha i od kiedy zetor 7745 ma pojemnosć 3,6 l co za ciemniak to pisał zetor ten ma coś koło 4,0l wiem napewno że 39.. musze to sprawdzić




adikpl1 - 23 March 2008 - 12:11
Twój zetor misiael7745 powinien mieć 3922 cm3. Za parę lat Farmer o takiej cenie jaką ma 5314 czy 5340 za używany będzie mógł tylko pomarzyć.




tomek13 - 23 March 2008 - 13:01
Ja z tych traktorów bym wybrał Ursusa 5314 ..lub inny model w mojej okolicy jest ich kilka i dobrze się sprawują . Zetor dużo pali to każdy wie ale swoje też zrobi . A co do Belarusa to nie polecam w mojej wsi koleś 2 lata temu kupił i w tym roku już chce sprzedawać bo coś ze skrzynią biegów jest nie tak .




Tyger - 23 March 2008 - 14:01
No ze starych to tak 5314 fajny ale naczytałem sie ze duzo wadliwych sie trafiało że szpilki w kołąch rwało że i inne felery były no a zetor lubi wypic, belarus jak to belarus to już wole pronara 82A bo tak naprawde dać 75 tyś za rusa z białorusi to wole za to samo w ładniejszym wydaniu dac 10 tys wiecej za pronara, tak naprawde to podoba mi się farmer.

No ale jak już używańce to poradzcie jak sprawdzić czy przedni napęd nadaje się do pracy bo po świętach rusze troceh obczaić sprzęty jaksprawdzić luzy i jak bo na wale napędowym się sprawdza czy gdzieś jeszcze za koął kałatać czy jak?




adikpl1 - 23 March 2008 - 14:50
Więc nie kupuj ciągnika który miał lub ma ładowacz czołowy. Gdyż wiadomo, że przedni most się szybciej przy nim niszczy.




piotrek4x4 - 23 March 2008 - 15:25

No ze starych to tak 5314 fajny ale naczytałem sie ze duzo wadliwych sie trafiało że szpilki w kołąch rwało że i inne felery były no a zetor lubi wypic, belarus jak to belarus to już wole pronara 82A bo tak naprawde dać 75 tyś za rusa z białorusi to wole za to samo w ładniejszym wydaniu dac 10 tys wiecej za pronara, tak naprawde to podoba mi się farmer.

No ale jak już używańce to poradzcie jak sprawdzić czy przedni napęd nadaje się do pracy bo po świętach rusze troceh obczaić sprzęty jaksprawdzić luzy i jak bo na wale napędowym się sprawdza czy gdzieś jeszcze za koął kałatać czy jak?


no najlepiej to obwiązać linką u dołu grube drzewo i ciągnąć, jak przednie koła będą chodzić i kopać dołki to znaczy że działa :D
pronary-szajs, orginalne mtz lepsze, zetor- ogólnie dobre, do transportu za wolne, spalanie? zeby coś zrobić musi coś spalić :P , zetora moge polecic ale albo starsze 72,7745, albo 8540, 9540, bo te 53,7340 z nową maską to też słabą skrzynię biegów mająi w transporcie bardzo drają, ursusy palą przyzwoicie, ale kabina to takie minimum, chyba że z komfortową ,ale to i droższe, w okolicy panuje dobra opinia o tych ciągnikach, trochę słaba widoczność z kabiny i też wolny na drodze, farmery? z tego co słyszałem to nie nadają się do tura, bo pękają łączenia silnika ze skrzynią biegów :o, znajomy kupił 20 letniego johndeera za 18 tys z turem, wogule o niego niedba, na okrągło w oborniku i w sieczkarni jednorzędowej, jeżdzi na opale i tylko filtry zmienia, brak szyb, świateł( jego wina ) a mimom wszystko jak jedzie drogą to jest najcichszym ciągnikiem w okolicy ( żadnego wycia przekładni czy coś w tym stylu i przekładnia 40 km/h :rolleyes: mówi że za takie pieniądze warto




Tomasz1515 - 28 March 2008 - 19:54

coś z tym spalaniem to ściemniacie wszyscy, bo jakim cudem takie bydle jak mtz 4,7l pojemności masa większa jak w zetorze i do tego 82km ma mniej palić jak jakiś zetorzyna 64 czy nawet 7745 z pojemnosci 3,6l? z tego co podają znajomi to w żadnej robocie mtz nie spali mniej od 7745, może jak uczepić do zetora 5x30 i rypać w kolano że się dusi to spali więcej ale w lekkich i średnich pracach niewierze że mtz oszczędniejsze jest od zetora

poruszałem już temat długości mtg w zetorze i jeśli tam jest mniej więcej równe 1 godz mtg a w lżejszych pracach dłuższe to i tak każdy mierzy na mtg a w mtz jak mtg trwa 3 godz to na godz zegarowa wychodzi, zawsze jakos na godz zegarową moim zdaniem spalanie wyjdzie dużo mniejsze jak na mtg i tyle jak by tak z zegarkiem w ręku zmierzyć mtz i zetora to na bank zetor mniej spali

no zetor o mniejszej mocy mniej spali ale zetor co ma mniejszą pojemność i ma turbo co mu daje jakieś 80 km to napewno więcej spali od mtz i taka jest prawda, jak dla mnie turbo=paliwożerność :lol:




piotrek4x4 - 28 March 2008 - 21:11

no zetor o mniejszej mocy mniej spali ale zetor co ma mniejszą pojemność i ma turbo co mu daje jakieś 80 km to napewno więcej spali od mtz i taka jest prawda, jak dla mnie turbo=paliwożerność :lol:

???????????
ja mam rollera 70 z silnikiem turbo i jest jednym z najoszczędniejszych ciągników w swojej klasie więc sie z tobą nie zgadzam




pablo21 - 28 March 2008 - 21:18
Turbo poliworzernośc??? To dlaczego TD w samochodach są oszczędniejsze od Dieseli bez turbo?

Dzięki turbo w silniku Diesla może on pracować na ubogich mieszankach w przeciwieństwie do silnika benzynowego z turbo.




Olik - 28 March 2008 - 21:28
No ja też się nie zgadzam z Twoją wypowiedzią ponieważ przecież Turbina wtłacza do komory spalania powietrze a nie paliwo :P




marcin974 - 28 March 2008 - 21:29

no zetor o mniejszej mocy mniej spali ale zetor co ma mniejszą pojemność i ma turbo co mu daje jakieś 80 km to napewno więcej spali od mtz i taka jest prawda, jak dla mnie turbo=paliwożerność :lol:
Ty i wiesz co -zgodzę sie z Tobą

U nas Jeden ma pronara 1025A (on z turbo jest) i na 500km (kilometrów) bez dużego obciazenia spalił 120l paliwa co na 100ilometrów daje okolo 24l zużytego paliwa, może to nie jest duzo ale jego predkosc byla badana na trasie i ~43-44KM/h leci -co daje prawie 10l/godz zużytego paliwa -jak na pomykanie po szosie z lawetą i przy 2500obr to mi sie wydaje duzo -mysle ze 82SA (bez turbo) spokojnie w 8l powinien sie zmiescic ;)


No ja też się nie zgadzam z Twoją wypowiedzią ponieważ przecież Turbina wtłacza do komory spalania powietrze a nie paliwo :P
@Olik nie bez przyczyny w silnikach z turbo w ciągnikach jest taka przystawka przy pompie paliwowej i z niej idzie taka rurka do turbiny :P

(przynajmniej w 1025A zauważyłem B) )


Turbo poliworzernośc??? To dlaczego TD w samochodach są oszczędniejsze od Dieseli bez turbo?

Dzięki turbo w silniku Diesla może on pracować na ubogich mieszankach w przeciwieństwie do silnika benzynowego z turbo.

W samochodach to co innego pewnie :)




Tomasz1515 - 28 March 2008 - 21:34
nie zaczynaj gadać o samochodach bo to co innego, mi chodził i źle to sprecyzowałem o silniki starszego typu z turbo a nie nowoczesne dieselki, w tych nowoczesnych to owszem ale nie w jakimś rusku ursusie pronarze itp w czymś takim to żre o wiele więcej paliwa,sory




Olik - 28 March 2008 - 21:40
No teraz to może i masz jednak racje @Tomasz, jeśli chodzi o starsze modele to tak :)




ronnie1018 - 15 August 2008 - 22:27
piszecie ta zle o mtz, moj wuja robi mtz 82 TS na 25 ha i przez 10 lat nic w nim nie ruszal, ja mam belarusa 820 i uwazam ze to dobry ciagnik, a i tur z montazem kosztuje 21 tys